Крапковий тест Штанька для моніторингу витривалості та психо-емоційних станів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.15.2025.342184

Ключові слова:

дрібна моторика, ведуча рука, витривалість, психоемоційні стани, моніторинг.

Анотація

 У роботі запропоновано крапковий тест Штанька (КТШ) – методику визначення рівня витривалості щодо впливу фізичного навантаження на організм людини. За допомогою даної розробки також розглянуто залежність дрібної моторики ведучої руки від наступних психоемоційних станів: спокою, тривожності, радості та здивування. На основі використання КТШ проведено моніторинг здобувачів освіти молодшого та середнього шкільного віку. Виявлено, що стани радості й здивування, разом із помірними фізичними навантаженнями, підвищують кількісні та якісні показники дрібної моторики ведучої руки

Біографії авторів

Віктор Штанько, ОЗ Малнівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області

спеціаліст другої категорії, практичний психолог

Олег Штанько, КНУ імені Тараса Шевченка

магістр, аспірант ННІВТ

Посилання

Kopp C. B. Development of fine motor behaviors: Issues and research. In Aberrant development in infancy, 2018. Pp. 149–160. Routledge.

Rule A. C., Smith, L. L. Fine motor skills, executive function, and academic achievement. Physical Activity and Health Promotion in the Early Years: Effective Strategies for Early Childhood Educators, 2018. Pp. 19–40.

Рібцун Ю. В. Учні початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення: навчання та розвиток: навч.-метод. посіб. Львів: Світ, 2020. 264 c.

Котик Т. М. Нова українська школа: теорія і практика формування емоційно-інтелекту в учнів початкової школи: навчально-методичний посібник для вчителів початкової школи. Тернопіль, Астонт, 2020. С. 25–31.

Patti A., Vicari D. S. S., Giustino V., Figlioli, F. Seidita, G. M. Monella, A. C. M., Bianco A. The impact of sports experience on manual dexterity performances in school-age children. Heliyon, 2025, 11 (1).

Robin L., Fernandez L., Robert M. T., Hermand, E. Gelineau, A., Mandigout S. Influence of daily physical activity on fine motor skills of adults around a Fitts task. Folia Medica, 2023. 65, 950–957.

Phillips B. N. School stress and anxiety: Theory, research, and intervention. Human Sciences Press, 1978.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-26

Як цитувати

Штанько, В., & Штанько, О. (2025). Крапковий тест Штанька для моніторингу витривалості та психо-емоційних станів. Психологічний журнал, (15), 135–143. https://doi.org/10.31499/2617-2100.15.2025.342184