Про зв’язок мотивації учіння та емоційного вигорання у студентів: гендерний аспект
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328741Ключові слова:
мотивація учіння; емоційне вигорання; психологічне благополуччя; осмисленість діяльності; емоційне виснаження; мотивація самоповаги.Анотація
Представлено результати дослідження зв'язку мотивації учіння та вигорання. У дослідженні профілі мотивації зіставлено із профілями вигорання і переживань у навчанні: студенти з найвищими показниками внутрішньої мотивації учіння, але різним рівнем мотивації самоповаги показали або відсутність ознак вигоряння, або помітне емоційне виснаження при високій осмисленості діяльності в обох випадках; більш схильними до вигоряння виявилися студенти із перевагою зовнішньої мотивації, показавши високий рівень емоційного виснаження на тлі середнього рівня самопочуття. Подібна картина була отримана в обох вибірках.
Посилання
Asikainen, H., Nieminen, J.H., Häsä, J. & Katajavuori, N. (2022). University students’ interest and burnout profiles and their relation to approaches to learning and achievement. Learning and Individual Differences, Vol. 93, 102–105. DOI:10.1016/j.lindif.2021.102105
Lee, M.Y., Lee, M.K., Lee, M.J. & Lee, S.M. (2020). Academic Burnout Profiles and Motivation Styles Among Korean High School Students. Japanese Psychological Research, Vol. 62, 3, 184–195. DOI:10.1111/jpr.12251
Lyndon, M.P., Henning, M.A., Alyami, H., Krishna, S., Zeng, I., Yu, T.-C. & Hill, A.G. (2017). Burnout, quality of life, motivation, and academic achievement among medical students: A person-oriented approach. Perspectives on Medical Education, Vol. 6, 2, 108–114. DOI:10.1007/s40037-017-0340-6
Mäkikangas, A. & Kinnunen, U. (2016). The person-oriented approach to burnout: A systematic review. Burnout Research, Vol. 3, 1, 11–23.
Ratelle, C.F., Guay, F., Vallerand, R.J., Larose, S. & Senécal, C. (2007), Autonomous, controlled, and amotivated types of academic motivation: A person-oriented analysis. Journal of Educational Psychology, Vol. 99, 4, 734–746. DOI:10.1037/0022-0663.99.4.734
Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, Vol. 61, 101–860. DOI:10.1016/j.cedpsych.2020.101860
Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Leskinen, E. & Nurmi, J.-E. (2009). School Burnout Inventory (SBI): Reliability and Validity. European Journal of Psychological Assessment, Vol. 25, 1, 48–57. DOI:10.1027/1015-5759.25.1.48
Salmela-Aro, K. & Read, S. (2017). Study engagement and burnout profiles among Finnish higher education students. Burnout Research, Vol. 7, 21–28. DOI:10.1016/j.burn.2017.11.001
QD85 Burnout. International Classification of Diseases 11th Revision. URL: http://id.who.int/icd/entity/129180281.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).