Особистісні ресурси суб’єктивного благополуччя учнів
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328739Ключові слова:
особистісні ресурси; усвідомлена саморегуляція; суб'єктивне благополуччя; шкільна залученість; ресурсний підхід.Анотація
Представлено результати емпіричного дослідження у межах актуальної проблеми пошуку особистісних ресурсів суб’єктивного благополуччя школярів. Усвідомлена самореґуляція та шкільна залученість є значущими особистісними ресурсами суб’єктивного благополуччя учнів підліткового віку в період навчання у середніх і старших класах школи. Загальний рівень розвитку усвідомленої саморегуляції опосередковує вплив залученості на суб’єктивне благополуччя школярів. Цей результат робить значущий внесок у розуміння того, що регуляторні компетенції не лише забезпечують успішність навчання, а й позиціонуються як дієві ресурси благополуччя підлітків.
Посилання
Effective self-regulation change techniques to promote mental wellbeing among adolescents: a meta-analysis / van Genugten, L., Dusseldorp, E., Massey, E. K. & van Empelen (2017). Health psychology review. Vol. 11, 1, 53–71. DOI:10.1080/17437199.2016.1252934
Engagement as flourishing: The contribution of positive emotions and coping to adolescents' engagement at school and with learning / Reschly, A.L., Huebner, E.S., Appleton, J.J. & Antaramian, S. (2008). Psychology in the Schools. Vol. 45, 5, 419–431. DOI:10.1002/pits.20306
Fredrickson, B.L. (2013). Positive emotions broaden and build // Advances in experimental social psychology. Academic Press. Vol. 47, 1–53. DOI:10.1016/B978-0-12-407236-7.00001-2
Preacher, K. J. & Hayes, A. F. (2004). SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models. Behavior research methods, instruments, & computers. Vol. 36, 717–731. DOI:10.3758/BF03206553
Self-regulation and student well-being: A systematic review 2010–2020 / Rodríguez, S., González-Suárez, R., Vieites, T., Piñeiro, I. & Díaz-Freire, F.M. (2022). Sustainability. Vol. 14, 4, 23–46. DOI:10.3390/su14042346
School engagement, academic achievement, and self-regulated learning / Estévez, I., Rodríguez-Llorente, C., Piñeiro, I., González-Suárez, R. & Valle, A. (2021). Sustainability. Vol. 13, 6, 30–11. DOI:10.3390/su13063011
Student engagement and its association with academic achievement and subjective well-being: A systematic review and meta-analysis / Wong, Z. Y., Liem, G.A.D., Chan, M. & Datu J. A. D. (2023). Journal of Educational Psychology. Vol. 116, 1, 48–75. DOI:10.1037/edu0000833
Student engagement in adolescence: a scoping review of longitudinal studies 2010–2020 / Salmela‐Aro, K., Tang, X., Symonds, J. & Upadyaya, K. (2021). Journal of Research on Adolescence. Vol. 31, 2, 256–272. DOI:10.1111/jora.12619
Tao, Y., Meng, Y., Gao, Z., Yang, X. (2022). Perceived teacher support, student engagement, and academic achievement: A meta-analysis. Educational Psychology. Vol. 42, 4, 401–420. DOI:10.1080/01443410.2022.2033168
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).