Особистісні ресурси суб’єктивного благополуччя учнів

Автор(и)

  • Олександр Кобець Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9096-6313
  • Лариса Данилевич Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-2321-4285

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328739

Ключові слова:

особистісні ресурси; усвідомлена саморегуляція; суб'єктивне благополуччя; шкільна залученість; ресурсний підхід.

Анотація

Представлено результати емпіричного дослідження у межах актуальної проблеми пошуку особистісних ресурсів субєктивного благополуччя школярів. Усвідомлена самореґуляція та шкільна залученість є значущими особистісними ресурсами субєктивного благополуччя учнів підліткового віку в період навчання у середніх і старших класах школи. Загальний рівень розвитку усвідомленої саморегуляції опосередковує вплив залученості на субєктивне благополуччя школярів. Цей результат робить значущий внесок у розуміння того, що регуляторні компетенції не лише забезпечують успішність навчання, а й позиціонуються як дієві ресурси благополуччя підлітків.

Біографії авторів

Олександр Кобець, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор психологічних наук, професор кафедри психології

Лариса Данилевич, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології

Посилання

Effective self-regulation change techniques to promote mental wellbeing among adolescents: a meta-analysis / van Genugten, L., Dusseldorp, E., Massey, E. K. & van Empelen (2017). Health psychology review. Vol. 11, 1, 53–71. DOI:10.1080/17437199.2016.1252934

Engagement as flourishing: The contribution of positive emotions and coping to adolescents' engagement at school and with learning / Reschly, A.L., Huebner, E.S., Appleton, J.J. & Antaramian, S. (2008). Psychology in the Schools. Vol. 45, 5, 419–431. DOI:10.1002/pits.20306

Fredrickson, B.L. (2013). Positive emotions broaden and build // Advances in experimental social psychology. Academic Press. Vol. 47, 1–53. DOI:10.1016/B978-0-12-407236-7.00001-2

Preacher, K. J. & Hayes, A. F. (2004). SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models. Behavior research methods, instruments, & computers. Vol. 36, 717–731. DOI:10.3758/BF03206553

Self-regulation and student well-being: A systematic review 2010–2020 / Rodríguez, S., González-Suárez, R., Vieites, T., Piñeiro, I. & Díaz-Freire, F.M. (2022). Sustainability. Vol. 14, 4, 23–46. DOI:10.3390/su14042346

School engagement, academic achievement, and self-regulated learning / Estévez, I., Rodríguez-Llorente, C., Piñeiro, I., González-Suárez, R. & Valle, A. (2021). Sustainability. Vol. 13, 6, 30–11. DOI:10.3390/su13063011

Student engagement and its association with academic achievement and subjective well-being: A systematic review and meta-analysis / Wong, Z. Y., Liem, G.A.D., Chan, M. & Datu J. A. D. (2023). Journal of Educational Psychology. Vol. 116, 1, 48–75. DOI:10.1037/edu0000833

Student engagement in adolescence: a scoping review of longitudinal studies 2010–2020 / Salmela‐Aro, K., Tang, X., Symonds, J. & Upadyaya, K. (2021). Journal of Research on Adolescence. Vol. 31, 2, 256–272. DOI:10.1111/jora.12619

Tao, Y., Meng, Y., Gao, Z., Yang, X. (2022). Perceived teacher support, student engagement, and academic achievement: A meta-analysis. Educational Psychology. Vol. 42, 4, 401–420. DOI:10.1080/01443410.2022.2033168

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-06

Як цитувати

Кобець, О., & Данилевич, Л. (2025). Особистісні ресурси суб’єктивного благополуччя учнів. Психологічний журнал, (14), 81–88. https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328739