Порівняльний аналіз вікових особливостей здобувачів закладів освіти різних типів як суб`єктів навчально-професійної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269999Ключові слова:
вікові особливості; здобувач; заклад освіти; суб`єкт навчально-професійної діяльності; особистість.Анотація
У статті презентовано результати порівняльного аналізу вікових особливостей здобувачів закладів освіти різних типів як суб`єктів навчально-професійної діяльності. Зазначається, що студент-першокурсник коледжу значно відрізняється від студента-першокурсника ЗВО, тому що перебуває на етапі становлення суб'єктності. Отже, перед викладачами коледжу постає відповідальне психолого-педагогічне завдання формування особистості здобувача як суб'єкта навчально-професійної діяльності. З цією метою необхідно коригувати його самооцінку, навчити його навичкам саморегуляції, вмінню планувати, організовувати власну діяльність, розпоряджатися часом, повноцінно спілкуватися та вчитися самостійно.
Посилання
Велитченко Л.К. Педагогічна взаємодія: теоретичні основи психологічного синтезу: монографія. Одеса: Південний науковий центр АПН України, 2005. 302 с.
Козирєв М.П, Козловська Ю.Р. Професійне становлення фахівця в умовах вищого навчального закладу. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. №1, 2013. С. 305–313.
Кондратенко Л.О. Питання періодизації психічного розвитку в історії вітчизняної психології (кінець XIX – початок XXI століття). Актуальні проблеми сучасної української психології: наукові записки Інституту психології ім. Г.С. Костюка AПH України / за ред. С.Д. Максименка. К.: Нора-Друк, 2003. Вип. 23. С. 146–156.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. К.: Радянська школа, 1989. 608 с.
Павлюк М.М. Психологія розвитку самостійності майбутнього фахівця: дис. д-ра психол. наук. Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. К., 2019. 393 с.
Поліщук В.М. Вікова періодизація та вікова класифікація. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. Випуск 1. Том 2. 2017. С. 103–108.
Роменець В.А. Фантазія, пізнання, творчість. К.: Наукова думка, 1965. 152 с.
Семиченко В.А. Психологія деяльності: модульний курс (лекції, практичні заняття, завдання для самостійної роботи) для викладачів і студентів. К.: Издатель Эшке А.Н., 2002. 247 с.
Чепелєва Н.В. Психологія читання тексту студентами вузів. Монографія. К.: Либідь, 1990. 96 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).