Порівняльний аналіз вікових особливостей здобувачів закладів освіти різних типів як суб`єктів навчально-професійної діяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269999

Ключові слова:

вікові особливості; здобувач; заклад освіти; суб`єкт навчально-професійної діяльності; особистість.

Анотація

У статті презентовано результати порівняльного аналізу вікових особливостей здобувачів закладів освіти різних типів як суб`єктів навчально-професійної діяльності. Зазначається, що студент-першокурсник коледжу значно відрізняється від студента-першокурсника ЗВО, тому що перебуває на етапі становлення суб'єктності. Отже, перед викладачами коледжу постає відповідальне психолого-педагогічне завдання формування особистості здобувача як суб'єкта навчально-професійної діяльності. З цією метою необхідно коригувати його самооцінку, навчити його навичкам саморегуляції, вмінню планувати, організовувати власну діяльність, розпоряджатися часом, повноцінно спілкуватися та вчитися самостійно.

Біографія автора

Олеся Посвістак, Хмельницький національний університет

доктор психологічних наук, доцент в.о. завідувача кафедри міжнародної

комунікації та політології

Посилання

Велитченко Л.К. Педагогічна взаємодія: теоретичні основи психологічного синтезу: монографія. Одеса: Південний науковий центр АПН України, 2005. 302 с.

Козирєв М.П, Козловська Ю.Р. Професійне становлення фахівця в умовах вищого навчального закладу. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. №1, 2013. С. 305–313.

Кондратенко Л.О. Питання періодизації психічного розвитку в історії вітчизняної психології (кінець XIX – початок XXI століття). Актуальні проблеми сучасної української психології: наукові записки Інституту психології ім. Г.С. Костюка AПH України / за ред. С.Д. Максименка. К.: Нора-Друк, 2003. Вип. 23. С. 146–156.

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. К.: Радянська школа, 1989. 608 с.

Павлюк М.М. Психологія розвитку самостійності майбутнього фахівця: дис. д-ра психол. наук. Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. К., 2019. 393 с.

Поліщук В.М. Вікова періодизація та вікова класифікація. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. Випуск 1. Том 2. 2017. С. 103–108.

Роменець В.А. Фантазія, пізнання, творчість. К.: Наукова думка, 1965. 152 с.

Семиченко В.А. Психологія деяльності: модульний курс (лекції, практичні заняття, завдання для самостійної роботи) для викладачів і студентів. К.: Издатель Эшке А.Н., 2002. 247 с.

Чепелєва Н.В. Психологія читання тексту студентами вузів. Монографія. К.: Либідь, 1990. 96 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-24

Як цитувати

Посвістак, О. (2022). Порівняльний аналіз вікових особливостей здобувачів закладів освіти різних типів як суб`єктів навчально-професійної діяльності. Психологічний журнал, (9), 43–49. https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269999

Номер

Розділ

Статті