Діагностика світоглядного та комунікативного компонентів як складових розвитку особистісної сфери підлітка
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.7.2021.234697Ключові слова:
світогляд, комунікація, підліток, особистість, діагностика,, мовлення, поведінка, навикиАнотація
У статті подані результати діагностики рівня сформованості у підлітків світоглядного та комунікативного компонентів як складових розвитку їх особистісної сфери. Дані компоненти є важливими для вироблення життєвих цінностей та стратегій, переконань та поглядів, що безпосередньо впливатимуть на мотивацію до здійснення подальшої життєдіяльності. У статті розглядається процес розвитку комунікативної сфери особистості підлітка. Акцентується увага та тісному зв’язку сфери спілкування з формування особистості, та становленням світоглядного компоненту підлітків. Охарактеризовано фактори, які впливають на формування мовної особистості підлітка. Окреслено основні труднощі у діалогічному та монологічному мовленні підлітків.
Посилання
Выготский Л.С. Проблема возраста Собр. соч.: В 6-ти т. М. : Педагогика, 1983. Т. 4. 332 с.
Губарь О. Г. Розвиток особистості в підлітковому віці та роль мовлення в процесі її соціалізації. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія. зб. наукових праць. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2009. № 14. С. 3234.
Дудар О.В., Величко В.М. Проблема міжособистісного спілкування підлітків. Молодий вчений, грудень, 2018 р. №12 (64). С. 387390.
Круць О. О. Проблема формування світоглядних компетентностей старшокласника на уроках фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2018. Вип. 24. С. 105108.
Лісіна М.І. Генезис форм спілкування. Принципи розвитку в психології. М., 1999.
Орбан-лембрик Л.Є. Соціальна психологія. Підручник: у 2 кн. к. 1: Соціальна психологія особистості і спілкування. К.: либідь, 2004. 576 с.
Павелків Р.В. Вікова психологія. Підручник. К.: Кондор, 2011. 468 c.
Стернин І.А. Моделі опису комунікативної поведінки. Воронеж, 2002.
Цимбалюк І.М. Психологія спілкування навчальний посібник. К. :«Профспілок», 2004. 304 с.
Цуканова Є.В. Психологічні проблеми міжособистісного спілкування. Підручник. К: «вища школа», 1985. 160 c.
Хуторськой А. Ключові освітні компетентності. URL: http:// osvita.ua/school/theory/2340/ (дата звернення: 18.03.2021).
Perepeliuk Tetiana, Hrynova Natalia. Research of the cognitive component as a basis of development creativity of students during distance learning. Balkan Scientific Review. 2021. Vol. 5. № 1(11). P. 35–39.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).