ПСИХОДІАГНОСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ОСОБИСТІСНОЇ ТРИВОЖНОСТІ ТА РІВНЯ РОЗВИТКУ ВОЛЬОВИХ ЯКОСТЕЙ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ

Автор(и)

  • Інна Антонівна Лівандовська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини м. Умань, Україна https://orcid.org/0000-0001-9636-0454
  • Анастасія Новак Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини м. Умань, Україна

Ключові слова:

сфера особистості, емоції, воля, емоційно-вольові якості, тривожність, підлітковий вік

Анотація

У статті проаналізована проблема розвитку емоційно-вольової сфери  особистості в підлітковому віці. Формування емоційно-вольової сфери є однією з найважливіших умов становлення особистості, досвід якої безперервно збагачується. Відтак, воля особистості є її суттєвим складником, що містить прості й синтетичні (вольові) якості, які виконують регулятивну та спонукальну функції. Емоційна сфера ж є важливою складовою у розвитку підлітків, так як спілкування та взаємодія не будуть ефективними, якщо його учасники не здатні, по-перше, «читати» емоційний стан іншого, а по-друге, регулювати свої емоції. Розуміння своїх емоцій і почуттів також є важливим компонентом у становленні особистості зростаючої людини. В даній роботі описана психодіагностична система досліджень, що дали змогу проаналізувати  актуальну ситуацію  тривожності  та розвитку вольових якостей в підлітковому віці та в окремо взятому навчальному закладі, визначити якісні та кількісні показники взаємозалежностей з досліджуваними категоріями. Результати нашої дослідницької діяльності презентовані у статті, можуть бути використані для підвищення професійної компетентності практичних психологів закладів середньої та професійної освіти, науковців-початківців для подальшої розробки  даного вектору досліджень, студентів  соціально-психологічних факультетів, та всіх зацікавлених.

Біографії авторів

Інна Антонівна Лівандовська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини м. Умань

викладачка  кафедри психології

Анастасія Новак, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини м. Умань

студентка факультету соціальної та психологічної освіти

Посилання

Ильин Е.П. Психология воли. 2-е изд. СПб: Питер, 2011. 368 с.

Козинець О. В. Особливості психічного розвитку та емоційної сфери підлітків із заїканням. Науковий часопис. Спеціальна психологія (Інститут корекційної педагогіки та психології НПУ імені М. П. Драгоманова). 2014. С. 377–380.

Періг І.М. Емоційна саморегуляція у підлітковому віці. Матеріали VІ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів. Актуальні задачі сучасних технологій. Тернопіль, 2017. (Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя). С. 212–213.

Прихожан А.М. Тревожность у детей и подростков: психологическая природа и возрастная динамика. М.: Московский психолого-социальный институт; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2000. 304 с. (Серия «Библиотека педагога практика»).

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб: Издательство «Питер», 2000. 712 с.

Рувинский Л.И., Хохлов С.И. Как воспитать волю и характер. М., 1986.

Ушинский К.Д. Педагогические сочинения. В 6 т. М., 1990. Т. 6. Педагогика. 225 c.

Шпак М.М. Особливості розвитку емоційного інтелекту в підлітковому віці. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. (Психологічні науки №5; т.2). С. 80–84.

##submission.downloads##

Як цитувати

Лівандовська, І. А., & Новак, А. (2019). ПСИХОДІАГНОСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ОСОБИСТІСНОЇ ТРИВОЖНОСТІ ТА РІВНЯ РОЗВИТКУ ВОЛЬОВИХ ЯКОСТЕЙ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ. Психологічний журнал, (2). вилучено із http://psyj.udpu.edu.ua/article/view/182631

Номер

Розділ

Статті