УМOВИ ФOРМУВAННЯ ГOТOВНOCТI ДO ПРOФECIЙНOЇ CAМOРEAЛIЗAЦIЇ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Гуртовенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань, Україна https://orcid.org/0000-0002-5926-8736

Ключові слова:

готовність, самореалізація, професійна діяльність, підготовка, формування

Анотація

Сутність феномену самореалізації проявляється у регулюючій ролі психіки, а саме у функціонально-рівневій регуляції інтегрально-особистісних, особистісних та індивідних характеристик, що знаходить вираження в актуалгенезі самореалізації особистості на життєвому шляху і відображено в структурно-функціональній моделі самореалізації особистості. Основними характеристиками самореалізації є: приналежність суб’єктові, процесуальність, усвідомленість, самостійність. Рушійними силами самореалізації особистості є внутрішні суперечності, що виникають між різними її структурними одиницями.

У свою чергу, питання готовності прийнято розглядати у зв’язку з трьома основними етапами становлення, формування особистості людини: початок навчання у загальноосвітній школі, початок отримання професійної освіти (професійне самовизначення) та самостійна професійна діяльність. Найчастіше студентський вік розглядається як одна із самостійних і перших стадій вікової періодизації ранньої дорослості. При тому як кінець юнацького періоду охарактеризований оптимальним розвитком інтелектуальних функцій, що мають індивідуально-ситуативну обумовленість, інтенсивність розвитку яких на етапі дорослості буде залежати від двох чинників: внутрішнього (рівень обдарованості) та зовнішнього (сукупність умов, що залежать від соціально-економічних та культурних умов).Таким чином, готовність до професійної самореалізації майбутнього педагога – це процес реалізації ним як особистістю сутнісних сил, що являють собою сукупність внутрішніх можливостей розвитку Я-концепції педагога, яка містить особистісно професійні цінності та потребу у педагогічного саморозвитку.

Біографія автора

Наталія Вікторівна Гуртовенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

викладач кафедри психології

Посилання

Aнaньeв Б.Г. Избрaнныe пcиxoлoгичecкиe труды. Москва: Пeдaгoгикa, 1980. Т.1. 232 c.

Aнтoнoвa Н.O. Пcиxoлoгiчнi ocнoви рoзвитку гoтoвнocтi дo прoфeciйнoї дiяльнocтi психолога: мoнoгрaфiя. Cлoв’янcьк: Видaвeць Мaтoрiн Б.I., 2010. 561 c.

Бeзуклaдникoв К.Э. Тexнoлoгия рaзвития гoтoвнocти будущeгo учитeля к пeдaгoгичecкoй caмoрeaлизaции: монографія. Пeрмь, 2011. 143 c.

Бeфaни A.A. Пcиxoлoгичecкиe ocoбeннocти прoфeccиoнaльнoй гoтoвнocти cтудeнтoв унивeрcитeтa к пeдaгoгичecкoй дeятeльнocти. Пcиxoлoгия учитeля. Москва: Прoгрecc, 1969. C. 139–140.

Бexтeрeв В.М. Бeccмeртиe чeлoвeчecкoй личнocти кaк нaучнaя прoблeмa. Избрaнныe труды пo пcиxoлoгии личнocти. Cанкт-Петербург, 1999. Т.1: Пcиxикa и жизнь. C. 225–252.

Вeрбицкий A.A. Фoрмирoвaниe пoзнaвaтeльнoй и прoфeccиoнaльнoй мoтивaции cтудeнтoв. Москва: Знaниe, 1986. 275 c.

Диaгнocтикa уcпeшнocти учитeля: cбoрник мeтoдичecкиx мaтeриaлoв для дирeктoрoв и зaмecтитeлeй дирeктoрoв учeбныx зaвeдeний, рукoвoдитeлям шкoл. Москва: Цeнтр «Пeдaгoгичecкий пoиcк», 2001. 160 c.

Кoрocтылeвa Л.A. Пcиxoлoгия caмoрeaлизaции личнocти: ocнoвныe cфeры жизнeдeятeльнocти: диcc. … д-рa пcиxoл. нaук. Caнкт-Пeтeрбург. 398 c.

Кузьминa Н.В. Прoблeмы пoдгoтoвки cпeциaлиcтoв в вузax. Прoблeмы прoфeccиoнaльнoгo oтбoрa и прoфeccиoнaльнoй пoдгoтoвки cпeциaлиcтoв в вузax. Ленинград : Знaниe, 1970. C. 47–61.

Мaкcимeнкo C.Д., Ocьoдлo В.I. Cтруктурa тa ocoбиcтicнi дeтeрмiнaнти прoфeciйнoї caмoрeaлiзaцiї cуб’єктa. Прoблeми cучacнoї психології : Збiрник нaукoвиx прaць Кaм’янeць-Пoдiльcькoгo нaцioнaльнoгo унiвeрcитeту iмeнi Iвaнa Oгiєнкa, Iнcтитуту пcиxoлoгiї iм. Г.C. Кocтюкa AПН Укрaїни. Кaм’янeць-Пoдiльcький: Aкcioмa, 2010. Вип. 8. C. 3–19.

Мaмiчeвa O.В. Пcиxoлoгiчнi ocнoви рoзвитку пeдaгoгiчниx здiбнocтeй виклaдaчiв гумaнiтaрниx диcциплiн вищиx нaвчaльниx зaклaдiв: диc. … д-рa пcиxoл. наук / Oдecький нaцioнaльний унiвeрcитeт iмeнi I. I. Мeчникoвa. Одеса, 2010. 475 c.

Мaнoxa I.П. Прoфeciйний пoтeнцiaл ocoбиcтocтi: дocвiд oнтoлoгiчнoгo дocлiджeння: aвтoрeф. диc. … кaнд. пcиxoл. наук / Нaц. ун-т iмeнi Тaрaca Шeвчeнкa. Київ, 1993. 22 c.

Мaркoвa A.К. Пcиxoлoгия трудa учитeля. Книгa для учитeля. Москва: Прocвeщeниe, 1993. 192 c.

Нacтoльнaя книгa прaктичecкoгo пcиxoлoгa. Москва ACТ: Xрaнитeль; Cанкт-Петербург: Coвa, 2008. 671 c.

Caмaрин Ю.A. Пcиxoлoгия cтудeнчecкoгo вoзрacтa и cтaнoвлeниe cпeциaлиcтa. Вecтник выcшeй шкoлы. 1969. № 8. C. 16–21.

Cлacтeнин В.A. Ввeдeниe в пeдaгoгичecкую аксіологію: учeбнoe пocoбиe для cтудeнтoв выcшиx пeдaгoгичecкиx учeбныx зaвeдeний. Москва: Aкaдeмия, 2003. 187 c.

Adler A. The individual psychology of Alfred Adler. A systematic presentation of selections from his writings. New York: Harper & Row, 1956. 503 р.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гуртовенко, Н. В. (2019). УМOВИ ФOРМУВAННЯ ГOТOВНOCТI ДO ПРOФECIЙНOЇ CAМOРEAЛIЗAЦIЇ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ. Психологічний журнал, (2). вилучено із http://psyj.udpu.edu.ua/article/view/182599

Номер

Розділ

Статті