Дослідження особливостей соціальної адаптації молоді України в умовах сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328874Ключові слова:
соціальна адаптація, молодь, соціалізація, психологічний супровід, психологічна адаптація, психологічне здоров’я.Анотація
Стаття присвячена дослідженню особливості соціальної та психологічної адаптації української молоді в умовах сучасності, що характеризується кризовими ситуаціями та глобалізацією. Акцентується увага на важливості цього процесу для формування особистості та її взаємодії з суспільством. Проведено емпіричне дослідження засвідчило рівень тривожності, адаптованості, самоприйняття та прийняття інших у здобувачів вищої освіти. Результати показали, що хоча більшість досліджуваних мають низький рівень реактивної тривожності та середній рівень особистісної тривожності, значна частина стикається з помірною особистісною тривогою та труднощами в адаптації. Дослідження підкреслює тісний зв’язок між соціально-психологічною адаптацією, психологічним здоров’ям та успішною самореалізацією.
Посилання
Алексеєва Т. В. Соціально-психологічні аспекти адаптації: монографія. Донецьк: Вебер, 2008. 230 с.
Галецька І. Психологічні чинники соціальної адаптації. URL: https://znc.com.ua/ukr/publ/periodic/shpp/2005/1/p091.php (дата звернення 24.02.2025).
Галецька І. Самоефективність у структурі соціально-психологічної адаптації. Вісник Львівського університету. Серія: Філософські науки. 2003. Вип. 5. С. 433-442.
Гриньова Н.В. Соціальна адаптація здобувачів вищої освіти: історичний аспект. Психологічні студії. 2024, № 1. С. 42-49.
Мамаєв Д. Ю. Соціально-психологічна адаптація молоді до умов навчання у вищому навчальному закладі. Теоретичні і прикладні проблеми психології. Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. 2009. № 1 (21). С. 1-3.
Перепелюк Т., Харченко Н. Копінг-стратегії як чинник адаптації студентів до умов навчання під час війни. Вісник Національного університету оборони України, 2024. 79 (3). С. 108-114.
Шевченко С. В. Аналіз психологічних умов розвитку розумової працездатності першокурсників в адаптаційний період. Актуальні проблеми психології. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Інститут психології імені Г.С. Костюка. К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2014. Том. Х. Вип. 26. С. 918-931.
Шевченко С., Денисов І. Особливості соціально-психологчної адаптації підлітків і студентів як передумови їх асоціальної поведінки. Психологія: наука і навчання. 2018. № 9-10. С. 92-97.
Bandura A. Self-efficacy: The exercise of control. New York, 1997. 605 p.
Rogers C., Dymond R. Psychotherapy and personality change. Co-ordinated research studies in the Client-Centered Approach. Chicago: The University of Chicago Press, 1954. 447 р.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).