Підтримка ментального здоров’я молоді: україно-литовський молодіжний обмін

Автор(и)

  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-1127-9807

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328745

Ключові слова:

молодь, молодіжний обмін, ментальне здоров’я, проєкт, соціально-психологічна підтримка, Україна, Литва.

Анотація

У статті висвітлено досвід з реалізації підтримки ментального здоров’я молоді під час проєкту «Соціально-психологічна підтримка ментального здоров’я молоді в громадах Литви і України» за фінансової підтримки Міністерства молоді та спорту України у межах здійснення обмінів молоддю України та Литви у 2024 році. Мета проєкту полягала у аналізі та порівнянні практики соціально-психологічної підтримки ментального здоровʼя молоді у громадах Литви та України, визначити ефективні підходи та методи, а також розробити рекомендації щодо їх впровадження для покращення психічного благополуччя молодих людей в обох країнах.

Біографія автора

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

докторка педагогічних наук, професоркадекан факультету соціальної

та психологічної освіти

Посилання

Лавріненко Л. Ментальне здоров’я школярів в умовах воєнного стану. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2024. Т. 182, № 26. С. 133–138. URL: https://doi.org/10.58407/visnik.242624 (дата звернення: 08.01.2025).

Молодь вважає проблеми з ментальним здоров’ям одним із найважливіших викликів (дослідження). Програма ментального здоров’я / Ти як?. URL: https://howareu.com/news/molod-vvazhaie-problemy-z-mentalnym-zdoroviam-odnym-iz-naivazhlyvishykh-vyklykiv-doslidzhennia (дата звернення: 08.01.2025).

Панок В. Психологічні дослідження в умовах війни: проблеми і завдання. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. 2023. Т. 5, № 1. С. 1–12. URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2023.5133 (дата звернення: 08.01.2025).

Періг І. М. Психологічний супровід учасників освітнього процесу закладів вищої освіти в контексті підтримки ментального здоров’я. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. 2024, Т. 35 (74), С. 120–124. URL: https://doi.org/10.32782/2709-3093/2024.4/19 (дата звернення: 08.01.2025).

Про затвердження Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2021–2025 роки та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України : Розпорядж. Каб. Міністрів України від 02.06.2021 № 579 : станом на 18 трав. 2024 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/579-2021-п#Text (дата звернення: 08.01.2025).

Про затвердження плану заходів на 2024–2026 роки з реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року : Розпорядж. Каб. Міністрів України від 21.06.2024 № 572-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/572-2024-р#Text (дата звернення: 08.01.2025).

Про затвердження Порядку здійснення обмінів молоддю України та Литви та проведення заходів відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом : Наказ М-ва молоді та спорту України від 16.11.2016 № 4297 : станом на 17 трав. 2024 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1498-16#Text (дата звернення: 08.01.2025).

Про основні засади молодіжної політики : Закон України від 27.04.2021 № 1414-IX : станом на 31 берез. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1414-20#Text (дата звернення: 08.01.2025).

Ткачишина О. Р. Проблема ментального здоров’я в Україні: психологічний аналіз. Habitus, 2023, Вип. (53). С. 207–211. URL: https://doi.org/10.32782/2663-5208 (дата звернення: 08.01.2025).

Угода між Урядом України та Урядом Литовської Республіки про Раду обмінів молоддю України та Литви : Угода Каб. Міністрів України від 28.08.2015: станом на 9 груд. 2015 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/440_090#Text (дата звернення: 08.01.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-06

Як цитувати

Кравченко, О. (2025). Підтримка ментального здоров’я молоді: україно-литовський молодіжний обмін. Психологічний журнал, (14), 116–125. https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328745