Методи арт-терапії у роботі з дітьми та дорослими, які пережили психотравмуючу ситуацію

Автор(и)

  • Ілона Калашник Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0002-3797-2378
  • Ірина Сірик Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0003-2229-5690

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328737

Ключові слова:

психіка, діти, особистість, арт-терапія, психотерапія, психокорекція, малюнкові техніки, психоемоційні стани, методи, травмуюча ситуація, ментальне здоров’я.

Анотація

У статті розкрито особливості методу терапії мистецтвом, її завдання, функції та механізми. Описано можливості арт-терапії у діагностиці та терапії психоемоційного стану особистості. Проаналізовано, що методи арт-терапії спрямовані на нормалізацію психічного стану особистості, яка пережила психотравмуючу ситуацію. Описано психологічні особливості розвитку особистості на різних вікових етапах та наголошено на необхіності піклування про ментальне здоров’я.

Біографії авторів

Ілона Калашник, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка психологічних наукдоцентка кафедри психології

глибинної корекції та реабілітації

Ірина Сірик, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка психологічних наукдоцентка кафедри психології

глибинної корекції та реабілітації

Посилання

Бойко А. Використання арт-педагогічних технологій як засобу творчого самовираження молодших школярів у позашкільних навчальних закладах. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя / за заг. ред. проф. Є. І. Коваленко. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя. 2014. № 5. С. 68–73.

Вікова та педагогічна психологія: навч. посіб. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. К.: Просвіта, 2001. 416 с.

Власюк М. Арт-терапія: лікування мистецтвом. Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2008. № 7 (8). С. 90.

Вознесеньська О., Мова Л. Арт-терапія у роботі практичного психолога: використання арт-технологій в освіті. К.: Шкільний світ, 2007. 120 с.

Герасимова Ю. А. Методичний посібник: арт-терапевтичні технології. Ізотерапія у роботі з дітьми дошкільного віку. Методичний посібник м. Кривий Ріг. 2020, 32 с.

Ілійчук Л. Педагогічні умови використання арт-терапії в освітньо-виховному просторі початкової школи. Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2016. № 2. С. 114–118.

Колпакчи О. Арт-терапія: курс лекцій. К.: Центр учбової літератури, 2018. 288 с.

Побережна Г. І. Музикотерапія як інноваційна технологія особистісного розвитку. Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часопис. 2010. № 3. С. 87–97.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-06

Як цитувати

Калашник, І., & Сірик, І. (2025). Методи арт-терапії у роботі з дітьми та дорослими, які пережили психотравмуючу ситуацію. Психологічний журнал, (14), 69–80. https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328737