Чинники формування інформаційної культури сучасного студентства
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328735Анотація
У статті розкриті основні чинники формування інформаційної культури сучасного студентства. Здійснено їх групування на чинники, що діють із середини особистості, та ті, що впливають із зовнішньої реальності. Подано ключові компетентності, які повинні надаватися закладами вищої освіти з метою формування інформаційної культури молоді. Визначено основні компоненти інформаційної свідомості сучасних студентів, зокрема медіаграмотність, яка є важливим інструментом протистояння інформаційній війні, яку проводить росія в межах повномасштабного вторгнення в Україну. Сформовано вимоги для розвитку медіаграмотності.
Посилання
Антонченко М. О. Формування інформаційної культури студентів в умовах становлення інформаційного суспільства. Педагогічні науки. 2009. С. 186–192.
Денисюк Ж. З., Яковлев О. В. Формування інформаційної культури суспільства в умовах цифровізації. Культурологія. 2021. № 2. С. 18–22.
Кириченко В. В. Інформаційна культура у структурі професійної компетентності державних службовців. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2019. № 2 (16). С. 113–119.
Костіна Т. О. Можливості юнацького віку для переосмислення ґендерних стереотипів. Психологія особистості. 2020. № 12. С. 155–159.
Макаренко Л. Л. Інформаційна культура особистості: історико-педагогічний аналіз. Науковий часопис НПУ імені М.П Драгоманова. 2016. № 53. С. 128–140.
Острянська Н. В., Васюренко В. О. Особливості формування інформаційної культури у студентів вищих навчальних закладів. 2013. URL: http://eprints.kname.edu.ua/30767/1/105.pdf (дата звернення: 24.01.2025).
Павленко І. Г. Медіаграмотність як складова інформаційної культури студентської молоді. 2017. URL: https://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8278 (дата звернення: 25.01.2025).
Панченко О. А., Панченко Л. В. Інформаційна безпека та інформаційна культура в сучасному інформаційному суспільстві. Правова інформатика. 2015. № 2 (46), С. 32–38.
Процька С. М. Формування інформаційної культури студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Дослідження молодих учених у контексті розвитку сучасної науки: Матеріали Всеукраїнської науково-пракичної конференції (20 квітня 2011 р.). С. 129–131.
Розвиток медіаграмотності молодого покоління. Практичний аспект проблеми / Руденко Ю., Дегтярьова Н., Петренко С, Горохова В. Фізико-матиматична освіта. 2022. № 5. С. 56–65.
Слюсаренко М. А., Філатов С. В. Формування інформаційної культури студентів інженерно-педагогічних спеціальностей у фаховій підготовці. Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology. 2023. № 2 (26). С. 99–109.
Стеценко І. Б. Складові інформаційної культури та інформаційної грамотності для педагогів дошкільної та початкової освіти. Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАНУ та МОНУ. М. Київ. 7 с.
Уханова Н. С. Інформаційна культура особистості: сутність і зміст. Інформація і право. 2021. № 1 (36). С. 159–166.
Andras Racz Russia’s Hybrid war in Ukraine. Breaking the Enemy’s to Resist, Fla Report, 2016. 43. URL: https://www.fiia.fi/wp-content/uploads/2017/01/fiiareport43.pdf (дата звернення: 26.01.2025).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).