Особистісні ресурси та інформаційно-технологічні засоби залучення вчителем учнів у навчальний процес
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328733Ключові слова:
особистісні ресурси; інформаційно-технологічні засоби; залучення; навчальний процесс; вчитель; учень; програми; тренінги; ділові ігри.Анотація
Статтю присвячено виявленню особистісних ресурсів та інформаційно-технологічних засобів вчителя і показників залученості учнів до навчального процесу Ресурсний конструкт «залученість – залучення – залученість» педагога як стан і як процес – конкретні дії педагога, спрямовані на залучення учнів у навчальний процес і полісуб'єктну спільноту «вчитель – учень». Залученість до навчання – це ступінь активної участі учнів в усьому, що пов'язано з освоєнням освітньої програми. Залучення – це конкретні дії, які роблять педагоги для того, щоб підвищити ступінь залученості учнів. Вчитель повинен не лише володіти особистісними ресурсами, а й інформаційно-технологічними засобами щодо залучення учнів до навчального процесу. Спеціально розроблені програми, тренінги, ділові ігри, інтегровані в освітній процес школи, дали позитивний результат щодо залученості–залучення до освітнього процесу вчителів та учнів, що дозволяє їх рекомендувати для широкого впровадження.
Посилання
Harter, J. K., Schmidt, F. L., Hayes, T. L. (2002). Business-Unit-Level Relationship between Employee Satisfaction, Employee Engagement, and Business Outcomes: A Meta-Analysis. Journal of Applied Psychology. Vol. 87(2), 268–279. doi:10.1037/0021-9010.87.2.268.
Kahn, W. A. (1990). Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work. The Academy of Management Journal. Vol. 33(4), 692–724. doi:10.5465/256287
Kahu, E. R. (2013). Framing Student Engagement in Higher Education. Studies in Higher Education. Vol. 38 (5), 758–773. doi:10.1080/03075079.2011.598505
Maslach, C., Schaufeli, W.B., Leiter, M.P. (2001). Job burnout. Annual Review of Psychology. Vol. 52, 397–422. doi:10.1146/annurev.psych.52.1.397
Saks, A. M. (2006). Antecedents and Consequences of Employee Engagement. Journal of Managerial Psychology. Vol. 21(7), 600–619. doi:10.1108/02683940610690169
Schaufeli, W., Bakker, A. (2004). UWES. Utrecht Work Engagement Scale. Preliminary Manual. Version 1.1, December 2004. URL: https://www.wilmarschaufeli.nl/publica- tions/Schaufeli/Test%20Manuals/Test_manual_UWES_English.pdf
School engagement and intentional self-regulation: A reciprocal relation in adolescence / Stefansson K. K., Gestsdottir S., Birgisdottir F., Lerner R. M. Journal of Adolescence. 2018. Vol. 64. P. 23–33. doi:10.1016/j.adoles- cence.2018.01.005
Wang, M. T., Degol, J. L. (2016). School Climate: a review of the construct, measurement, and impact on student out- comes. Education Psychology Review. Vol. 28, 315–352. doi:10.1007/s10648-015-9319-1
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).