Особистісні ресурси та інформаційно-технологічні засоби залучення вчителем учнів у навчальний процес

Автор(и)

  • Ірина Вахоцька Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-1611-4059
  • Ірина Якимчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-4627-2066

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328733

Ключові слова:

особистісні ресурси; інформаційно-технологічні засоби; залучення; навчальний процесс; вчитель; учень; програми; тренінги; ділові ігри.

Анотація

Статтю присвячено виявленню особистісних ресурсів та інформаційно-технологічних засобів вчителя і показників залученості учнів до навчального процесу Ресурсний конструкт «залученість залучення залученість» педагога як стан і як процес конкретні дії педагога, спрямовані на залучення учнів у навчальний процес і полісуб'єктну спільноту «вчитель учень». Залученість до навчання це ступінь активної участі учнів в усьому, що пов'язано з освоєнням освітньої програми. Залучення це конкретні дії, які роблять педагоги для того, щоб підвищити ступінь залученості учнів. Вчитель повинен не лише володіти особистісними ресурсами, а й інформаційно-технологічними засобами щодо залучення учнів до навчального процесу. Спеціально розроблені програми, тренінги, ділові ігри, інтегровані в освітній процес школи, дали позитивний результат щодо залученостізалучення до освітнього процесу вчителів та учнів, що дозволяє їх рекомендувати для широкого впровадження.

Біографії авторів

Ірина Вахоцька, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології

Ірина Якимчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології

Посилання

Harter, J. K., Schmidt, F. L., Hayes, T. L. (2002). Business-Unit-Level Relationship between Employee Satisfaction, Employee Engagement, and Business Outcomes: A Meta-Analysis. Journal of Applied Psychology. Vol. 87(2), 268–279. doi:10.1037/0021-9010.87.2.268.

Kahn, W. A. (1990). Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work. The Academy of Management Journal. Vol. 33(4), 692–724. doi:10.5465/256287

Kahu, E. R. (2013). Framing Student Engagement in Higher Education. Studies in Higher Education. Vol. 38 (5), 758–773. doi:10.1080/03075079.2011.598505

Maslach, C., Schaufeli, W.B., Leiter, M.P. (2001). Job burnout. Annual Review of Psychology. Vol. 52, 397–422. doi:10.1146/annurev.psych.52.1.397

Saks, A. M. (2006). Antecedents and Consequences of Employee Engagement. Journal of Managerial Psychology. Vol. 21(7), 600–619. doi:10.1108/02683940610690169

Schaufeli, W., Bakker, A. (2004). UWES. Utrecht Work Engagement Scale. Preliminary Manual. Version 1.1, December 2004. URL: https://www.wilmarschaufeli.nl/publica- tions/Schaufeli/Test%20Manuals/Test_manual_UWES_English.pdf

School engagement and intentional self-regulation: A reciprocal relation in adolescence / Stefansson K. K., Gestsdottir S., Birgisdottir F., Lerner R. M. Journal of Adolescence. 2018. Vol. 64. P. 23–33. doi:10.1016/j.adoles- cence.2018.01.005

Wang, M. T., Degol, J. L. (2016). School Climate: a review of the construct, measurement, and impact on student out- comes. Education Psychology Review. Vol. 28, 315–352. doi:10.1007/s10648-015-9319-1

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-06

Як цитувати

Вахоцька, І., & Якимчук, І. (2025). Особистісні ресурси та інформаційно-технологічні засоби залучення вчителем учнів у навчальний процес. Психологічний журнал, (14), 53–58. https://doi.org/10.31499/2617-2100.14.2025.328733