Психолого-педагогічні засади компетентістної моделі у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.13.2024.315012

Ключові слова:

психолого-педагогічних засади; компетентістна модель; професійна підготовка; учителі початкових класів; компетенції.

Анотація

У статті здіснено обгрунтування психолого-педагогічних засад компетентістної моделі у професійній підготовці учителів початкових класів. Зазначається, що загальну структуру компетентності педагога можна уявити як таку, що складається із таких компетенцій: природні, набуті, компетенції самоосвіти, адаптивні, виконавські. Ефективність системи освіти, що реалізує розроблену модель компетентності майбутнього учителя початкових класів, можна подати кластером компетенцій викладача, який організовує кероване самостійне навчання. При цьому кожен рівень оволодіння стандартами поведінки характеризується дескриптором, що дозволяє підібрати еталон латентної перемінної, як яку розглядають конструктну властивість освітньої системи.

Біографії авторів

Вікторія Щур, КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж»

докторка філософії, викладачка циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін

Анастасія Маліношевська, КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж»

викладачка циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін

Ігор Поворознюк, КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж»

викладач циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін

Посилання

Artino, A.R. & Stephens, J.M. (2009). Academic motivation and self-regulation: a comparative analysis of undergraduate and graduate students learning online. Internet and Higher Education, № 12, 146–151.

Atkinson, R.C., O¢Malley, P.M. & Lens, W. (1976). Motivation and ability. N.Y.

Hirsch, J.E. (2006). An index to quantify an individual´s scienti]c research output. Retrieved from arXiv, February 13.

Russell, J.D. (1974). Modular Instruction. Minneapolis, Minn., Burgess Publishing Co.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-14

Як цитувати

Щур, В., Маліношевська, А., & Поворознюк, І. (2024). Психолого-педагогічні засади компетентістної моделі у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів. Психологічний журнал, (13), 66–72. https://doi.org/10.31499/2617-2100.13.2024.315012