Образ себе в професії у здобувачів ЗВО з різним рівнем мотивації успіху в навчанні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.13.2024.315008

Ключові слова:

впевненість, мотивація досягнень, образ Я, професійна роль, успішність.

Анотація

У статті представлене дослідження образу себе як професіонала у здобувачів психологічних спеціальностей. Здійснено теоретичний аналіз, на підставі якого виділено компоненти професійного образу Я. Встановлено, що у здобувачів з різним рівнем мотивації досягнень є відмінності в образі себе у професії. Висока мотивація досягнень сприяє підвищенню впевненості в собі, формуванні більшої фокусованості на проблемах клієнта. Низька мотивація досягнення формує не лише невпевненість у своїх силах, що спонукає особистість уникати невдач, але і формує більш егоїстичну професійну позицію.

Біографія автора

Катерина Васюк, Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри кризової та клінічної психології

Посилання

Бородулькіна Т. Психолог та клієнт у психосемантичному просторі образу професії майбутніх психологів. Психолінгвістика, 2011. Вип. 7, С. 10–17. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2011_7_3 (дата звернення: 09.09.2024).

Васильєва О.О., Соколов А.В., Гіль Л.А. Мотивація та оцінка професійної діяльності науково-педагогічних працівників. Держава та регіони. Серія «Економіка і підприємництво». 2022. № 2 (125). С. 125–130.

Дусавицький О.С. Теорія розвитку школяра в навчальній діяльності. Практична психологія та соціальна робота. 2008. № 7. С. 1–12.

Москаленко В.В. Соціальна психологія. Київ: Центр учбової літератури. 2008. 688 с.

Lord R. G., Brown D. J. Leadership processes and follower self-identity. Mahwah, NJ: Erlbaum, 2004.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-14

Як цитувати

Васюк, К. (2024). Образ себе в професії у здобувачів ЗВО з різним рівнем мотивації успіху в навчанні. Психологічний журнал, (13), 51–58. https://doi.org/10.31499/2617-2100.13.2024.315008