Особливості досягнення взаєморозуміння у стосунках дитини з батьками щодо освітнього процесу
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306786Ключові слова:
мотивація, комунікація, когнітивний, емоційний, поведінковий компоненти, взаєморозуміння, батьківсько-дитяче спілкування.Анотація
У статті розглянуто стадії налагодження контактної взаємодії між батьками та дітьми, які є важливими у процесі формування взаєморозуміння. За результатами дослідження здійснено аналіз основних дослідницьких ліній статистично значущих взаємозв’язків між інтересом батьків щодо успішності дитини та їх вмінням мотивувати дітей до навчання; між емоціями, що відчуває дитина поруч з батьками та реальна кількість часу витрачена на спілкування з ними та ін. Охарактеризовано респондентів, що брали участь в дослідженні (місце проживання, вік, клас, стать та ін.).
Посилання
Степаненко І. М. Теоретичні підходи до проблеми вікових особливостей прояву сором’язливості. Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць Запорізького національного університету, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. Вип. № 2 (16). С. 108–114.
Яблонська Т.М. Актуальні проблеми досліджень сучасної сім’ї в Україні. Український соціум. 2004. № 2 (4). C. 80–84.
Ainsworth-Vaughn N. Deborah Tannen (ed.). Gender and conversational interaction. (Oxford studies in sociolinguistics.) Oxford & New York: Oxford University Press, 1993. Pp. xiv, 327. Language in Society. 1995; 24 (2), Р. 276–279. doi:10.1017/S0047404500018662
Baumrind D. Authoritative parenting revisited: History and current status. In R. E. Larzelere, A. Sheffield, A. W. Harrist (Eds.). Authoritative parenting: Synthesizing nurturance and discipline for optimal child development. 2013. Washington, DC: American Psychological Association.
Eggebeen D.J. Race, Family Structure and Changing Poverty among American Children / D.J. Eggebeen, D. Licher. American Sociological Review. 1991. № 56 (6). Р. 801–817
Faber Adele and Elaine. Mazlish How to Talk so Kids Will Listen & Listen so Kids Will Talk. New York, N.Y., Avon, 1982. URL: https://drogmedia.net.ua/2022/09/14/iak-dystantsijne-navchannia-vplyvaie-na-uspishnist-zdobuvachiv-osvity-rezultaty-doslidzhennia/ (дата зверненн: 24.04.2024).
Gottman J., Gottman J. The natural principles of love. Journal of Family Theory and Review. 2017. 9. Р. 7–26.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).