Особливості досягнення взаєморозуміння у стосунках дитини з батьками щодо освітнього процесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306786

Ключові слова:

мотивація, комунікація, когнітивний, емоційний, поведінковий компоненти, взаєморозуміння, батьківсько-дитяче спілкування.

Анотація

У статті розглянуто стадії налагодження контактної взаємодії між батьками та дітьми, які є важливими у процесі формування взаєморозуміння. За результатами дослідження здійснено аналіз основних дослідницьких ліній статистично значущих взаємозв’язків між інтересом батьків щодо успішності дитини та їх вмінням мотивувати дітей до навчання; між емоціями, що відчуває дитина поруч з батьками та реальна кількість часу витрачена на спілкування з ними та ін. Охарактеризовано респондентів, що брали участь в дослідженні (місце проживання, вік, клас, стать та ін.).

Біографія автора

Ольга Чистяк, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України

кандидатка психологічних наук, доцентка, старша наукова співробітниця

лабораторії психології спілкування

Посилання

Степаненко І. М. Теоретичні підходи до проблеми вікових особливостей прояву сором’язливості. Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць Запорізького національного університету, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. Вип. № 2 (16). С. 108–114.

Яблонська Т.М. Актуальні проблеми досліджень сучасної сім’ї в Україні. Український соціум. 2004. № 2 (4). C. 80–84.

Ainsworth-Vaughn N. Deborah Tannen (ed.). Gender and conversational interaction. (Oxford studies in sociolinguistics.) Oxford & New York: Oxford University Press, 1993. Pp. xiv, 327. Language in Society. 1995; 24 (2), Р. 276–279. doi:10.1017/S0047404500018662

Baumrind D. Authoritative parenting revisited: History and current status. In R. E. Larzelere, A. Sheffield, A. W. Harrist (Eds.). Authoritative parenting: Synthesizing nurturance and discipline for optimal child development. 2013. Washington, DC: American Psychological Association.

Eggebeen D.J. Race, Family Structure and Changing Poverty among American Children / D.J. Eggebeen, D. Licher. American Sociological Review. 1991. № 56 (6). Р. 801–817

Faber Adele and Elaine. Mazlish How to Talk so Kids Will Listen & Listen so Kids Will Talk. New York, N.Y., Avon, 1982. URL: https://drogmedia.net.ua/2022/09/14/iak-dystantsijne-navchannia-vplyvaie-na-uspishnist-zdobuvachiv-osvity-rezultaty-doslidzhennia/ (дата зверненн: 24.04.2024).

Gottman J., Gottman J. The natural principles of love. Journal of Family Theory and Review. 2017. 9. Р. 7–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-24

Як цитувати

Чистяк, О. (2024). Особливості досягнення взаєморозуміння у стосунках дитини з батьками щодо освітнього процесу. Психологічний журнал, (12), 79–86. https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306786