Соціально-психологічна характеристика студентства

Автор(и)

  • Світлана Діхтяренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4506-1221
  • Яна Ременюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0009-0009-2909-8009

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306769

Ключові слова:

соціально-психологічні особливості; студентський вік; психологічні новоутворення; особистість; становлення.

Анотація

У статті розкриваються соціально-психологічні особливості студентського віку. Зазначається, що основними психологічними новоутвореннями особистості на цій стадії становлення є самостійність, соціальна зрілість та активність, прагнення до самопізнання, саморозвитку та самоактуалізації (самореалізації), гармонізація системи «Я», володіння узагальненими способами професійної і пізнавальної діяльності, інтелект, що структурований і поєднаний з інтелектуальним ресурсом, професіоналізація знань, вмінь та навичок, формування бази соціально-професійних навичок.

Біографії авторів

Світлана Діхтяренко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології

Яна Ременюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

здобувачка ступеня доктора філософії

Посилання

Власова О.І. Психологія соціальних здібностей: структура, динаміка, чинники розвитку. Монографія. К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2005. 408 с.

Гульбс О.А., Кобець О.В., Тишакова Л.Т., Діхтяренко С.Ю. Психологічні особливості структури професійної свідомості викладачів вищої школи. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. № 8 (26), 2023. С. 429–441. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-8(26)

Карамушка Л.М., Ходакевич О.Г. Психологічні особливості ставлення студентської молоді до грошей: монографія. Київ: КНЕУ, 2017. 200 с.

Католик Г.В. Психологія формування професійної Я-концепції практичного психолога: дис. д-ра психол. наук. Київ, 2016. 353 с.

Меліхова І.О. Формування мотивації до творчої діяльності сучасного студентства. Наука і освіта: науково-практичний журнал. Одеса. 2007. № 4–5. С. 108–111.

Мишко Н. Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології». 2016. № 31. URL: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%p (дата звернення: 16.05.2024).

Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. К.: ТОВ «Філ-студія», 2006. 320 с.

Потовій Я.І. Особливості цінністно-мотиваційної сфери студентів. Практична психологія та соціальна робота. 2002, № 2. С. 13–19.

Проніков О.К. Педагогічна система А. Дистервега. Історія педагогіки: курс лекцій. Чернівецький нац. пед. ун-т Т.Г. Шевченка. К.: Слово, 2015. С. 86–89.

Пророк Н.В. Психологічні основи професійного розвитку практичного психолога: дис. д-ра психол. наук. Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. К., 2013. 420 с.

Психологічні особливості студентського віку. На допомогу кураторам. Вип. 3 / укладачі: Л.М. Яворовська, Р.Ф. Камишнікова, О.Є. Поліванова, С.Г. Яновська, С.М. Куделко. Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. 88 с.

Тарасова Т.В. Психологічні особливості студентства. Методичний посібник для магістрантів. Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка. 2004. 50 с.

Фром Е. Мати чи бути. К.: вид-во Український письменник. 2010. 226 с.

Хазратова Н.В. Включення студента до соціально-психологічного простору ВНЗ: типи особистісних проблем та консультативна робота з студентами. Практична психологія та соціальна робота. 2000, № 2. С. 5–8.

Черемних К.О. Мотиваційно-смислове структурування майбутнього як механізм наративної ідентичності студентської молоді: автореф. дис. … канд. псих. наук. К., 2008. 25 с.

Шевченко Н.Ф. Формування професійної свідомості практичних психологів у системі вищої освіти: дис... д-ра психол. наук. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2006. 382 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-24

Як цитувати

Діхтяренко, С., & Ременюк, Я. . (2024). Соціально-психологічна характеристика студентства. Психологічний журнал, (12), 36–45. https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306769