Соціально-психологічна характеристика студентства
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.12.2024.306769Ключові слова:
соціально-психологічні особливості; студентський вік; психологічні новоутворення; особистість; становлення.Анотація
У статті розкриваються соціально-психологічні особливості студентського віку. Зазначається, що основними психологічними новоутвореннями особистості на цій стадії становлення є самостійність, соціальна зрілість та активність, прагнення до самопізнання, саморозвитку та самоактуалізації (самореалізації), гармонізація системи «Я», володіння узагальненими способами професійної і пізнавальної діяльності, інтелект, що структурований і поєднаний з інтелектуальним ресурсом, професіоналізація знань, вмінь та навичок, формування бази соціально-професійних навичок.
Посилання
Власова О.І. Психологія соціальних здібностей: структура, динаміка, чинники розвитку. Монографія. К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2005. 408 с.
Гульбс О.А., Кобець О.В., Тишакова Л.Т., Діхтяренко С.Ю. Психологічні особливості структури професійної свідомості викладачів вищої школи. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. № 8 (26), 2023. С. 429–441. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-8(26)
Карамушка Л.М., Ходакевич О.Г. Психологічні особливості ставлення студентської молоді до грошей: монографія. Київ: КНЕУ, 2017. 200 с.
Католик Г.В. Психологія формування професійної Я-концепції практичного психолога: дис. д-ра психол. наук. Київ, 2016. 353 с.
Меліхова І.О. Формування мотивації до творчої діяльності сучасного студентства. Наука і освіта: науково-практичний журнал. Одеса. 2007. № 4–5. С. 108–111.
Мишко Н. Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології». 2016. № 31. URL: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%p (дата звернення: 16.05.2024).
Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. К.: ТОВ «Філ-студія», 2006. 320 с.
Потовій Я.І. Особливості цінністно-мотиваційної сфери студентів. Практична психологія та соціальна робота. 2002, № 2. С. 13–19.
Проніков О.К. Педагогічна система А. Дистервега. Історія педагогіки: курс лекцій. Чернівецький нац. пед. ун-т Т.Г. Шевченка. К.: Слово, 2015. С. 86–89.
Пророк Н.В. Психологічні основи професійного розвитку практичного психолога: дис. д-ра психол. наук. Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. К., 2013. 420 с.
Психологічні особливості студентського віку. На допомогу кураторам. Вип. 3 / укладачі: Л.М. Яворовська, Р.Ф. Камишнікова, О.Є. Поліванова, С.Г. Яновська, С.М. Куделко. Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. 88 с.
Тарасова Т.В. Психологічні особливості студентства. Методичний посібник для магістрантів. Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка. 2004. 50 с.
Фром Е. Мати чи бути. К.: вид-во Український письменник. 2010. 226 с.
Хазратова Н.В. Включення студента до соціально-психологічного простору ВНЗ: типи особистісних проблем та консультативна робота з студентами. Практична психологія та соціальна робота. 2000, № 2. С. 5–8.
Черемних К.О. Мотиваційно-смислове структурування майбутнього як механізм наративної ідентичності студентської молоді: автореф. дис. … канд. псих. наук. К., 2008. 25 с.
Шевченко Н.Ф. Формування професійної свідомості практичних психологів у системі вищої освіти: дис... д-ра психол. наук. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2006. 382 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).