Особливості психологічної адаптації студентів-психологів до освітнього процесу в умовах воєнного стану

Автор(и)

  • Катерина Радзівіл Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-0906-154X
  • Світлана Кузікова Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2574-9985

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.11.2023.298406

Ключові слова:

психологічна адаптація, майбутні психологи, освітній процес в умовах воєнного стану, стрес, психологічний добробут, стресостійкість, життєві цінності

Анотація

У статті висвітлено результати емпіричного дослідження показників психологічної адаптації майбутніх психологів до освітнього процесу в умовах воєнного стану. У дослідженні було встановлено найбільш поширені інтелектуальниі, поведінкові, емоційні та фізіологічні симптоми стресу, рівень стресостійкості та соціальної адаптації, зміни у пріоритетах та життєвих цінностях, рівень психологічного добробуту майбутніх психологів як показників адаптації до освітнього процесу в умовах воєнного стану.

Біографії авторів

Катерина Радзівіл, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри психології

Світлана Кузікова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

докторка психологічних наук, професорказавідувачка кафедри психології

Посилання

Блажівський М. І. Поняття адаптації у сучасній науковій літературі. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна, 2014. (1), С. 234–242.

Кулик С. М. Психологічні особливості управління професійною адаптацією вчителів: дис....канд. психол. наук: 19.00.05.Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. К., 2004. 140 с.

Мазоха І. С. Психологічні особливості навчального стресу студентів. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, 2015. (33), С. 107–110.

Ніколаєнко С., Ніколаєнко О. Поняття адаптації в різних напрямках психології. Світогляд-Філософія-Релігія. Збірник наукових праць. 2012. Випуск 2. С. 68–76.

Савєльєва Н. М., Томіліна Т. В., Герман С. І., Кленовська С. В., Шнайдер С. А. Психологічна адаптація учасників освітнього процесу до умов війни. «Bulletin of Dentistry» «Вісник стоматології», 2022. № 4 (121), Т. 46-2022. С. 15–21.

Тимків Л. Психологічна підтримка студентів в освітньому процесі під час війни. Міжнародний проект як одна з активних форм підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності. 2022. No 9. С. 222–230.

Cannon W. B. The Wisdom of the Body (2nd enlarged ed.). New York: W.W. 1963. Norton and Company.

Emotional Stress. APA Dictionary of Psychology. URL: https://dictionary.apa.org/emotional-stress (дата звернення: 24.10.2023)

Selye H. The Stress of Life. 1956. New York: McGraw-Hill.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-12

Як цитувати

Радзівіл, К. ., & Кузікова, С. (2024). Особливості психологічної адаптації студентів-психологів до освітнього процесу в умовах воєнного стану. Психологічний журнал, (11), 53–58. https://doi.org/10.31499/2617-2100.11.2023.298406