Розвиток інформаційної культури у педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269993

Ключові слова:

інформаційне суспільство, інформаційна культура, інформаційна компетентність, інформаційна та психологічна безпека.

Анотація

У роботі здійснюється моніторинг розвитку інформаційної культури у педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які проходять підвищення кваліфікації у закладах вищої освіти. Завдання дослідження полягають у вивченні рівня розвитку інформаційної культури у педагогічних працівників відповідно залежно від стажу педагогічної діяльності, визначенні рівня розвитку компетентностей, які входять до технологічного та соціально-психологічного рівнів інформаційної культури. Відповідно до отриманих результатів емпіричного дослідження можна намітити основні тематичні розділи, які варто включити у програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

Біографія автора

Віктор Кириченко, Житомирський державний університет імені Івана Франка

У роботі здійснюється моніторинг розвитку інформаційної культури у педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які проходять підвищення кваліфікації у закладах вищої освіти. Завдання дослідження полягають у вивченні рівня розвитку інформаційної культури у педагогічних працівників відповідно залежно від стажу педагогічної діяльності, визначенні рівня розвитку компетентностей, які входять до технологічного та соціально-психологічного рівнів інформаційної культури. Відповідно до отриманих результатів емпіричного дослідження можна намітити основні тематичні розділи, які варто включити у програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

Посилання

Воробйов Г.Г. Інформаційна культура в управлінській праці. М.: Економіка, 1971. 106 с.

Воронкова В.Г. Формування інформаційної культури особистості як умова успішної адаптації людини до життя в інформаційному суспільстві. Гілея: науковий вісник: зб. наук. праць. К.: Вид-во УАН ТОВ «НВП» «ВІР», 2014. Вип. 86 (7). С. 198–203.

Гуревич Р.С., Кадемія М.Ю. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях: навчальний посібник для студентів педагогічних ВНЗ і слухачів інститутів післядипломної освіти. К.: «Освіта України». 2006. 390 с.

Державна програма «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці на 2006-2010 роки». URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1153-2005 (дата звернення: 16.09.2022).

Державна цільова науково-технічна програма «Впровадження і застосування грід-технологій на 2009-2013 роки». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1020-2009-%D0%BF (дата звернення: 18.09.2022).

Державна цільова науково-технічна програма «Образний комп’ютер» (схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2000 № 1652 та затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р. № 58). URL: http://kodeksy.com.ua/norm_akt/source (дата звернення: 03.09.2022).

Джинчарадзе Н.Г. Інформаційна культура особи: формування та тенденції розвитку (соціально-філософський аналіз): автореф. дис…д-ра філос. наук: 09.00.03. К., 1997. 45 с.

Джонассен Д.Х. Комп'ютер як інструмент пізнання: вивчення з допомогою технологій, а чи не з технологій. Інформатика та освіта. 1996. № 4. С. 117–31.

Єршов А.П. Інформація: від комп’ютерної грамотності учнів до інформаційної культури. Комуніст. 1982. № 2. С. 82–92.

Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/537-16 (дата звернення: 16.10.2022).

Кириченко В.В. Інваріантна модель фахових компетентностей державного службовця. Психологія: реальність і перспективи: збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 12. Рівне : РДГУ, 2019. C.114–120.

Кириченко В.В. Інформаційна культура у структурі професійної компетентності державних службовців. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». Вип. 2. 2019. С.113–118.

Кириченко В.В. Особистість у сучасному інформаційному суспільстві: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. 245 с.

Кириченко В.В. Розвиток інформаційної культури у представників соціономічних та технономічних професій. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том VI: Психологія обдарованості. Випуск 16. Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2019. С. 127–136.

Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років. URL: http://osvita.ua/news/43501/ (дата звернення: 15.10.2022).

Макаренко Л.Л. Стратегія змін освітньої системи України у контексті глобалізації світового освітнього простору: інформаційно-інформатичний аспект. Наукові записки Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні та історичні науки. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. Вип. СXХV (125). С. 82–92.

Наказ МОН України «Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в Європейський освітній простір». URL: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3145/ (дата звернення: 10.09.2022).

Романишина О. Я. Формування інформаційної культури студентів технічних коледжів: результати дослідження. Науковий вісник Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича. Серія: Педагогіка і психологія. Чернівці: Рута, 2006. Вип. 308. С. 126–132.

Столяревська А.Л. Засоби та методи формування інформаційної культури студентів. Зб. наукових праць міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров'я». Харків: ХДПУ, 1996. С. 110–111.

Суханов А.П. Інформація та прогрес. Н.: Наука, 1998. 192 с.

Федоров А.В. Медіаосвіта: історія, теорія та методика. Р.: ЦВВР, 2001. 708 с.

Lazarsfeld P., Bcrclson B. Gaudct H. The People’s Choice. How the Voter Makes up his Mind in a Presidential Campaign. N.Y.: Columbia University Press, 1944. 384 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

Кириченко, В. . (2022). Розвиток інформаційної культури у педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. Психологічний журнал, (9), 25–34. https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269993

Номер

Розділ

Статті