Гендерний чинник готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри

Автор(и)

  • Владислав Гаврюшенко Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-5119-0890
  • Мар`яна Горенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4895-675X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269988

Ключові слова:

гендер, гендерний стереотип, гендерна ідентичність, професійна кар’єра, майбутні психологи.

Анотація

Через розкриття змісту таких понять, як гендер (який представляє собою соціальну стать), гендерний стереотип (під яким розуміють соціально-рольову і культурну інтерпретацію рис особистості та моделей поведінки чоловіка і жінки), гендерна ідентичність (як різновид соціальної ідентичності та розкриває особливості переживання людиною своєї приналежності до певної статі, соціальної групи) авторами здійснено спробу пояснити, яким чином гендерна ідентичність впливає на готовність майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри.

Біографії авторів

Владислав Гаврюшенко, Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки

Мар`яна Горенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач кафедри психології

Посилання

Гендерні дослідження: прикладні аспекти: монографія / за ред. В.П. Кравця. Тернопіль: Начальна книга–Богдан, 2013. 448 с.

Зайцева О. Ґендерні аспекти побудови професійної кар’єри в освітніх організаціях. Сучасні стратегії ґендерної освіти в умовах євроінтеграції: зб. мат. міжнар. наук-прак. конф. (10–11 вересня 2020 р.). Тернопіль: ТНПУ, 2020. С. 24–26.

Мельник Т.М. Гендер як наука та навчальна дисципліна. Основи теорії ґендеру: навчальний посібник. Київ: «К.І.С.». 2004. 536 с.

Синдром професійного вигорання та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядипломної освіти / за ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки, Т.В. Зайчикової. Вид. 2-е, переробл. та доповн. Київ: Міленіум, 2006. 368 с.

Щотка О.П. Гендерна психологія: навч. посіб. Ніжин: Видавець Лисенко М.М., 2019. 358 с.

Bem S. Theory and measurement of androgyny: A reply to Pedhazur-Tetenbaum and Locksley-Colten critiques. Journal of Personality and Social Psychology, 1979. № 37. Pр. 1047–1054.

Bern S.L. Gender schema theory: A cognitive account of sex typing. Psychological Review, № 88. Unger, 1990. 116 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

Гаврюшенко, В., & Горенко, М. . (2022). Гендерний чинник готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри. Психологічний журнал, (9), 6–12. https://doi.org/10.31499/2617-2100.9.2022.269988

Номер

Розділ

Статті