Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами

Автор(и)

  • Тетяна Кочубей Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9104-8442
  • Марина Міщенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-0739-0497

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.7.2021.237170

Ключові слова:

старшокласники, профорієнтація, особливі освітні потреби, інклюзивна освіта, юнацький вік, мотиви

Анотація

В статті обґрунтовується актуальність дослідження проблеми особистісного і професійного самовизначення старшокласників з особливими освітніми потребами. Проаналізовано ступінь розробленості проблеми, представлено результати дослідження проблеми професійного самовизначення старшокласників в умовах інклюзивної освіти. Метою статті є вивчення психологічних особливостей вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблематики, узагальнення та систематизація даних щодо вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами; емпіричні – методика «Мотиви вибору професії», «Опитувальник для виявлення готовності школярів до вибору професії» (В. Б. Успенський) і методика «Готовність до вибору професії» (адаптація А. П. Чернявської). У дослідженні взяли участь 25 старшокласників з особливими освітніми потребами і 25 учнів старших класів, які не мають проблем зі здоров’ям.

Біографії авторів

Тетяна Кочубей, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної  педагогіки та соціальної роботи

Марина Міщенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат психологічних наук,  доцент кафедри психології

Посилання

Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/366-2021-%D1%80#n10 (дата звернення: 13.04.2021).

Практическая психология образования / Под ред. И. В. Дубровиной. М. : Питер, 2009. С. 938–400.

Шаповаленко И. В. Психология развития и возрастная психология. М.: Юрайт, 2012.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-20

Як цитувати

Кочубей, Т., & Міщенко, М. (2021). Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Психологічний журнал, (7), 46–50. https://doi.org/10.31499/2617-2100.7.2021.237170

Номер

Розділ

Статті