Психологічні аспекти формування професійних планів студентів педагогічних коледжів
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.7.2021.234720Ключові слова:
професійне становлення, професійні плани, професійне самовизначення, життєве самовизначення, самовдосконалення, ціннісні орієнтації, професійна рефлексіяАнотація
Стаття присвячена проблемі дослідження розбіжностей між життєвими планами, соціально-професійними, ціннісними орієнтаціями випускників педагогічних коледжів та особистісними рисами і можливостями їх адекватної реалізації в сучасних умовах розвитку держави.
Напрями розвитку сучасного суспільства спричиняють постійне підвищення важливості професій типу "людина-людина". Особливу значимість набувають ті з них, які мають трансформуючу природу щодо особистості інших людей, а саме вчителів, викладачів. Вимоги до спеціалістів із зазначених професій за останні десятиліття зазнали чималих змін у зв’язку із активною інтеграцією України до світової спільноти та пов’язаною з цим суттєвою конверсією соціально-політичного та економічного ладу у нашій країні.
Посилання
Акмеологія з основами психології кар’єри: Навч.-метод. посібн. / за ред. О.М. Гавалешко. Чернівці : Рута, 2004. 84 с.
Веремчук А. М. Умови формування професійної рефлексії майбутніх вчителів. Актуальні проблеми психології. Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. / за ред. С.Д. Максименка. К. : ІВЦ Держкомстату України, 2007. Вип. 6. С. 52–60.
Зеер Э. Ф. Психология профессий: Учебн. пособие. 3–е изд., перераб. и доп. М. : Академический Проект, Фонд «Мир», 2005. 336 с.
Климов Е. А. Как выбирать профессию. М.: Просвещение, 1990. 159 с.
Кокун О. М. Загальні особливості психофізіологічної готовності студентів педагогічних спеціальностей до майбутньої професійної діяльності. Наук. записки Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. академіка С. Д. Максименка. К. : ВД «ТРОЯ», 2008. Вип. 36. С. 125–133.
Рибалка В. В. Психологія праці особистості: Навч.-метод. посіб. Кременчук : ПП Щербатих, 2006. 76 с.
Яремчук С. В. Формування професійно-психологічної спрямованості особистості майбутнього вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. К., 1999. 20 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).