Діагностика та корекція flow-ефекту у викладачів закладів вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2617-2100.7.2021.234715

Ключові слова:

flow-ефект, «потік», задоволеність науково-педагогічною діяльністю, тренінг

Анотація

У статті описано сутність flow-ефекту, охарактеризовано його ознаки, проаналізовано різні підходи щодо діагностики цього феномену: вербальна альтернативна шкала, використання індексів, метод семантичного диференціалу, шкали задоволеності працею на основі об’єктивної спостережуваної поведінки. Представлено результати діагностики flow-ефекту викладачів закладів вищої освіти у процесі їх науково-педагогічної діяльності. Наведено приклади тренінгу, спрямованого на стимулювання  flow-ефекту у викладачів закладів вищої освіти.

Біографія автора

Галина Шулдик, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Посилання

Чиксентмигаи М. В поисках потока : Психология включенности в повседневность / пер с англ. М. : Альтика конфикшн, 2011. 194 с.

Чиксентмигаї Мігай. Потік. Психологія оптимального досвіду / пер. з анг. Луїс Г. Ф. Glassics. 2018. 336 c.

Моляко В. О. Творческая конструктология (пролегомены). К. : Освита Украины. 2007. 388 с.

Подгородниченко Н. Исследование удовлетворенности сотрудников. Справочник по управлению персоналом. М., 2007, №9. С. 5059.

Сингаївська І. В. Проблема оцінки професійної успішності викладача вищого навчального закладу. Психологічні перспективи. Луцьк : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Вип. 26. 2015. С. 264274.

Селье Г. Стресс без дистресса. М. : Прогресс, 1982. 68 с.

Ходаковська М. О. Задоволеність працею та її оцінювання. 2017. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wpcontent/uploads/2017/06/231.pdf. (дата звернення: 28.04.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-25

Номер

Розділ

Статті