Особистісний розвиток майбутнього психолога засобами психотренінгу
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.7.2021.234556Ключові слова:
саморозвиток, особистісна ідентичність, професійна ідентичність, рефлексія,, психотренінг.Анотація
У статті представлені результати теоретичного аналізу концептуальних підходів проблеми розвитку особистості майбутніх психологів засобами психотренінгу. Визначено, що вирішальним завданням у становленні майбутнього фахівця є формування особистісної та професійної ідентичності, які зумовлюють подальше самовдосконалення та саморозвиток в період професіоналізації. Розкрито сутність детермінантів розвитку зрілої та цілісної особистості, які спрямовують особистість на на усвідомлене та самостійне вирішення завдань саморозвитку.
Здійснено аналіз поглядів учених щодо розвитку рефлексії та рефлексивного аналізу, які формуються на основі загальнолюдських цінностей та забезпечують формування особистісної та професійної ідентичності. Рефлексія розглядається як чинник формування саморегуляції особистості.
Посилання
Боришевський М. Й. Особистість у вимірах самосвідомості: монографія. Суми : Видавничий будинок «Еллада», 2012. 608 с.
Данилова В. Л. Как стать собой. Психотехника индивидуальности. Пособие для самообразования. Х. : РИП «Оригинал», ИМП «Рубикон», 1994, 128 с.
Кузікова С. Б. Емпіричне дослідження саморозвитку суб’єктної діяльності. Психологічні науки: проблеми і здобутки. Додаток 1 до №1. Т. IV. 2012. Тематичний випуск «Проблеми емпіричних досліджень у психології». Вип. 6. С. 132–139.
Павелків Р. В. Теоретичний аналіз концептуальних підходів дослідження проблеми рефлексії у філософській та психологічній науці. Психологія: реальність і перспективи. Збірник наукових праць РДГУ, 2016. Випуск 7. С. 5–10.
Партенадзе О. В. Використання психотерапевтичних груп у діяльності психологічної служби вищого навчального закладу. Збірник наукових праць. Психологічні науки. 2013. Том 2. Випуск 10 (91). С. 247–252.
Рибалка В. В.Методологічні проблеми наукової психології: посібник. К. : ІПООД НАПН України, 2017. 144 с.
Рибалка В. В. Психологія та педагогіка праці особистості: від обдарованості дитини до майстерності дорослого: посібник. К. : Інститут обдарованої дитини, 2014. 220 с.
Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності: навч. посіб. К. : Вища шк., 2004. 335 с.
Швалб Ю. М. Розвивальний потенціал психолого-педагогічних ідей трансформації вищої освіти. Матеріали Всеукраїнської науковопрактичної конференції з міжнародною участю «Становлення особистості професіонала: перспективи та розвиток», 18 лютого 2011 р. Одеса : ОДУВС, 2011. С.54–55.
Яблонська Т. М. Ідентичність як предмет психологічного аналізу. Наукові записки Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / (заг. ред. С. Д. Максименка. Київ : Ніка-Центр, 2010. Вип. 38. С. 378–385.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).