ВПЛИВ РЕКЛАМИ НА ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.6.2021.229298Анотація
У статті аналізуються питання ціннісних орієнтацій молоді під впливом реклами і рекламних образів. Розкрито визначення понять «реклама», «ціннісні орієнтації». Проаналізовано дослідження з даної проблеми, які можна поділити на три напрямки: дослідження генезису реклами, дослідження теорії реклами, а також поведінки споживачів та впливу психологічних чинників на вибір товару та сприйняття реклами. Розкриваються особливості вікової категорії (молоді), що схильні до впливу реклами, в силу своїх психологічних особливостей, емоційної нестабільності. Розкривається роль реклами, як позитивна, так і негативна, у виборі цінностей, формуванні мотивів, стилю життя, моделі поведінки молоді.
Проведене опитування (анкетування) студентської молоді дало можливість визначити думку респондентів, які вважають, що реклама диктує людям той чи інший стиль життя, в той же час вона допомагає дізнатися про товари і зорієнтувати при купівлі, а великий вісоток опитуваних вважають, що реклама пригнічує. Значна частина респондентів зізналися, що здійснювали покупки під впливом реклами.
Також молодь зазначає, що важливими цінностями є сім’я, здоров’я і любов, хоч і не ставлять ці цінності на перше місце. Були виявлені такі проблеми як безцільне проведення вільного часу в Інтернеті і перед телевізором, підвищене значення грошей і кар’єри в життєвих пріоритетах молоді.
Автор приходить до висновку, що вплив реклами на формування ціннісних орієнтацій підтвердився, проте не є критичним, та є необхідність розробки заходів щодо зниження впливу комерційної реклами щодо корекції негативного ефекту і створення основи для формування традиційних цінностей і норм поведінки.
Посилання
Бодрийяр Ж. Система вещей. М.: Рудомино, 1999. 224 с.
Загидуллина Л.М. Ценностные ориентации современной молодежи. Научные дискуссии о ценностях современного общества. 2015. № 10. С. 2122.
Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Вильямс, 2015. 656 с.
Набока І. Психологічний вплив реклами / [Електронний ресурс]: Радіо Свобода: Аратта. Вікно в Україну. Український національний портал/ Новини. URL: http://arattaukraine. com/news_ua.
Социология молодежи / под ред. Р.В. Линькова. М.: Юрайт, 2015. С. 5354.
Тумилевич Е. Н. Ценностные ориентации молодежи в образовании . Система ценностей современного общества. 2010. 102. С. 9.
Федотова Л. Н. Реклама: теория и практика : учебник для академического бакалавриата. М.: Издательство Юрайт, 2018. 391 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).