ОСОБЛИВОСТІ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.6.2021.229295Ключові слова:
діти молодшого шкільного віку, батьки, стиль сімейного виховання, прийняття, поведінка.Анотація
В статті розглянуто питання впливу сімейного виховання на дітей молодшого шкільного віку в період адаптації дитини до школи. Розкрито питання основних обов’язків, які покладені на сім’ю в частині забезпечення безпечного та творчого середовища для розвитку особистості дітей, а також забезпечення їх безпеки при взаємодії з навколишнім світом. Вибір батьками неадекватного типу батьківського ставлення спричинює порушення в процесі їх спілкування з дітьми та впливає на рівень адаптованості дітей молодшого шкільного віку на навчання дітей в школі.
В статті представлені результати емпіричного дослідження особливостей батьківського ставлення до дітей молодшого шкільного віку в період адаптації дітей до навчання в школі. В ході емпіричного дослідження було встановлено, що в групі досліджуваних батьків, які мають дітей молодшого шкільного віку переважає такий хибний тип виховання, як гіперпротекція, гіпопротекція та потурання. Визначено, що надання переваги вибору типу батьківського ставлення «кооперація» посилює прояв інших типів ставлення, таких як «симбіоз» та «авторитарність», що говорить про вплив спрямованості дорослих на продуктивну взаємодію з дитиною, прояви з їх боку щирої зацікавленості та участь у його справах на прагнення дорослого до єднання з дитиною та демократичність при контролі поведінки дитини. Прийняття дитини батьками посилює прагнення дорослого до єднання з дитиною та демократичність при контролі поведінки дитини.
Вибір батьками неадекватного типу батьківського ставлення спричинює порушення у процесі їх спілкування з дітьми, виконуються лише традиційні «батьківські» функції, між батьками та дітьми встановлюється бар’єр, в сім’ї відсутні теплі стосунки, взаєморозуміння.
Ключові слова: діти молодшого шкільного віку, батьки, стиль сімейного виховання, прийняття, поведінка.
Посилання
Горецька О. В. Психологічні особливості ставлення батьків до дитини дошкільного віку. Актуальні проблеми практичної психології: зб. наук. праць. Херсон, П. П. Вишемирський, 2009. Ч. 1. С. 277287.
Гуляр О.О. Вплив батьківського ставлення на емоційну сферу дитини молодшого шкільного віку. URL: http://intkonf.org/.ru/
Дуткевич Т. В. Дитяча психологія. Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 424 с.
Руденко І. Особливості психічного розвитку дитини: вікові кризи, основні новоутворення, провідні типи діяльності. URL: http://teacher.ed-sp.net/
Таран І. Роль сім’ї у формуванні цілісного ставлення дошкільників до інших людей. Вісник Інституту розвитку дитини. 2010. № 10. С. 125130.
Шведовська А. А. Специфика позиции родителей при различных типах взаимодействия с детьми дошкольного и младшего школьного возраста. Психологическая наука и образование. 2006. № 1. С. 6984.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).