ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПСИХОЛОГІВ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.6.2021.229291Ключові слова:
студент, креативність, креативне мислення, навчальний процес, програма розвитку креативності студентівАнотація
На сучасному етапі розвитку вищої освіти відбувається переосмислення ролі цінності здобутих студентами знань, вмінь розробляти нові ідеї, захищати свою позицію і розвивати креативне мислення. Крім того, як зазначають ряд досліджень, студенти недостатньо обізнані про методи формування креативності, а в навчальних програмах, на заняттях і практиках дана проблема не знаходить належного відображення. Все це надає проблемі формування креативності у студентів особливої актуальності.
У статті науково обґрунтовано організацію формування креативності студентів, показано, що формування креативності студентів в процесі навчання в вищій школі пов’язано з виявленням потреби в особистісно-професійному зростанні, нестандартному виконанні навчальних завдань, стійкому інтересі студентів до саморозвитку, самовдосконалення й професійного самоствердження. Розроблена програма формування креативності у студентів «Розвиток креативності - атрибут успішної особистості студента», описано емпіричне дослідження, його результати та перспективи розробки проблеми.
Ключові слова: студент, креативність, креативне мислення, навчальний процес, програма розвитку креативності студентів.
Посилання
Боно Э. де. Серьезное творческое мышление. Перевод с англ. М. : Попурри, 2005. 415 с.
Боно Э. Шесть шляп мышления. Пер. с англ. А.Захарченко. СПб. : Питер Паблишинг, 1997. 256 с.
Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте. М. : Просвещение, 1991. 287 с.
Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта. Лекция, прочитанная в Стенфордском университете 13 апреля 1959 г. На русском языке опубликована в сборнике переводов «Психология мышления», под редакцией А.М. Матюшкина. М.: Прогресс, 1965. 534 с.
Гиппиус С. В. Проблема развития креативности. Гимнастика чувств. СПб. : Речь, 2001. 346 с.
Грецов А. Г. Тренинг креативности для старшеклассников и студентов. СПб.: Питер, 2008. 208 с.
Дружинин В.Н. Психология и психодиагностика общих способностей. М. : Наука, 1994. 298 с.
Кипнис М. Тренинг креативности. 3-е изд., перераб. и доп. М. : Ось-89, 2008. 128 с.
Мороз В.В. Развитие креативности студентов: монография. Оренбургский гос. ун-т. Оренбург : ОГУ, 2011. 183 с.
Павленко В. В. Развитие творческих способностей младших школьников. Международный научно-профессиональный периодический журнал «ЕДИНСТВО НАУКИ». Вена, Австрия. Февраль 2016 г. С. 126-129.
Пономарев Я.А. Психология творчества. М. : «НАУКА». 1976. 266 с.
Психологический словарь / под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. 2-е изд., испр. и доп. М., 1990, 494 с.
Психологический словарь / под ред. В.П. Зинченко, Б. Г Мещерякова. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Педагогика-Пресс, 1999. 440 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб., 2000. 705 с.
Туник Е. Е. Диагностика креативности. Тест Е. Торренса: Метод. руководство. СПб., 1998.
Утемов В. В. Креативная педагогика: учебное пособие для бакалавриата и магистратуры. 2-е изд., испр. и доп. Москва : Издательство Юрайт, 2019. 237 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).