АСПЕКТИ ПРОФЕСІОНАЛІЦАЗІЇ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.6.2021.229289Ключові слова:
майбутні психологи, компетентності, професійна діяльність, професійна освіта, особистість.Анотація
У статті розглянуто питання формування компетентностей майбутніх психологів в процесі їхньої підготовки до професійної діяльності.Тенденції показують, що психологічні професії стають частиною різноманітних сфер трудової діяльності, яка призводить до необхідності визначити особливості професійної освіти майбутніх психологів. Проблема підготовки майбутніх психологів пов’язана також з формуванням внутрішніх резервів особистості, її діяльністю в соціумі та здоров’ям.
Стаття містить огляд проблем професійної підготовки майбутніх психологів, які полягають у правильному формуванні професійних якостей, оволодінні відповідними вміннями, навичкам та знаннями, які є передумовою до готовності здійснення майбутньої професійної діяльності, опановуванні різними формами професійного самовдосконалення. Охарактеризовано соціально-культурні, динамічні, концептуально-технологічні, психологічні та інші аспекти професіоналіцазії майбутнього психолога.
Представлені результати роботи дають можливість вирішувати проблеми професійної підготовки та включення у професійно-орієнтовані практики. Підготовка майбутніх психологів повинна забезпечуватися професійним середовищем в якому відбуватиметься апробація, закріплення професійних дій, інтеріоризації професіональної діяльності.
Ключові слова: майбутні психологи, компетентності, професійна діяльність, професійна освіта, особистість.
Посилання
Бондаренко А. Ф. Психологическая помощь : теория и практика: уч. пособие. Киев : Укртехпрес, 1997. 216 с.
Бондаренко А. Ф. Социальная психотерапия личности (психосемантический подход): уч. пособие. Киев : КГПИИЯ, 1991. 189 с.
Вірна Ж. П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога: Монографія. Луцьк : РВВ «Вежа» Волинського держ. ун-ту ім. Л. Українки, 2003. 320 с.
Гайдар К. М. Подготовка профессиональных психологов в ВУЗах: новые противоречия и проблемы. Известия ВГПУ. Педагогические науки. 2014. №1 (262). С. 9295.
Литвиненко І. С. Особистісний аспект – проблематика професійного становлення студентів-психологів. Вісник ОНУ ім. І. І. Мечникова. Психологія. 2014. Вип.1 (31). Т.19. С. 186194.
Матвієнко О. В. Професійна підготовка майбутніх психологів як психолого-педагогічна проблема. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Вип.1. Т.1. С. 215220.
Мукан Н. В. Система професійної підготовки майбутніх учителів загальноосвітніх шкіл в університетах Канади : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2006. 21 с.
Нероба Е. Професійна підготовка інженерів-педагогів у вищих технічних навчальних закладах Польщі : автореф. дис. на здобуття наук. Ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2003. 22 с.
Панок В. Г., Титаренко Т. С., Чепелєва Н. В. Основи практичної психології : підручник. Київ : Либідь, 1999. С. 236–242.
Савчин М. В. Вступ до спеціальності : психолог, практичний психолог: навчальний посібник. Івано-Франківськ : Місто НВ, 2007. 400 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).