ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА СИМПТОМОКОМПЛЕКС ПЕРЕХІДНОГО ПЕРІОДУ ДІТЕЙ 6-7 РІЧНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2617-2100.6.2021.228993Анотація
У статті розглянуто питання психологічних особливостей дітей 67 річного віку та
дослідження їх симптомокомплексу, що дозволило поглибити теорію психічного розвитку для
створення дитячої психології кризового віку й отримати дані для обґрунтованої стратегії
виховання в ньому.
Перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку є кризовим періодом. Головна
його ознака – негативна симптоматика, із зростанням якої відбувається зростання позитивної, є
тіньовою, зворотною стороною позитивних зрушень, котрі розгортаються в структурі дитячої
особистості. Усвідомлення ролі школяра є однією з провідних ланок у соціальній ситуації розвитку
(разом із домаганням ролі дорослого і прагненням до самостійності). Школа як важливий
соціальний чинник впливу на дітей, відіграє подвійну роль: із одного боку, вона спроможна
запобігти виникненню явищ суб'єктивної кризи, з другого – поглиблює суперечності перехідного
періоду, внаслідок чого можуть виникнути ті ж самі явища суб'єктивної кризи. Врахування
психологічних особливостей дітей перехідного періоду від дошкільного до молодшого шкільного віку
означає побудову спілкування з ними на засадах гуманізму, коли враховуються не тільки позитивні
емоції, а й їх негативні переживання: це вплив оптимістичного погляду на природу дитячого
розвитку. Стратегія вікового й індивідуального підходу в цьому віковому періоді полягає в
розвитку позитивних утворень дітей, котрі розгортаються за їх негативними психологічними
особливостями.
Ключові слова: дитина, криза, симптомокомплекс, психічний розвиток, перехідний період.
Посилання
Бочелюк В.Й., Зарицька В.В. Педагогічна психологія. Центр навч. л-ри. Київ. 2006. 248 с.
Басов М.Я. Общие основы педологии. Госиздат РСФСР. Москва. 1937.
с.
Бех І.Д. Виховання особистості: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. Київ. Либідь. 2003. Т1. 280 с.
Блонский П.П. Избранные педагогические и психологические произведения. Педагогика, Москва. 1979. Т1. 304 с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. Психологическое исследование. Просвещение. Москва. 1968. 464 c.
Валитова И.Е. О кризисе 7 лет и новообразованиях дошкольного возраста. Народное образование. Минск. 1990. С. 6469.
Выготский Л.С. Детская психология. Педагогика. Москва. 1984. Т4. 432 с.
Выготский Л.С. Вопросы детской психологии. Педагогика. Москва. 1984. Т4. 375 с.
Давыдов В.В. Генезис и развитие личности в детском возрасте. Вопросы психологии. 1991. № 1.
Элагина М.Г. Христоматия по детской психологи. Москва. 2005. 427 с.
Эльконин Д.Б. Детская психология (развитие ребенка от рождения до семи лет). Москва. 1960. 228 с.
Залкинд А.Б. Половое воспитание. Москва.1928. 143 с.
Кравцов Г.Г., Кравцова О.Є. Шестилетний ребенок. Психологическая готовность к школе. Знание. Москва. 1987. 321с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения. Москва. 1983. Т. 2. 158 с.
Маслоу А. «Теория человеческой мотивации» Мотивация и личность. Евразия. СПб. 1999. 105 с.
Сапогова О.Є. Психология развития человека. Аспект Пресс. Москва. 2005. 460 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).