ДО ПРОБЛЕМИ КOМУНIКAТИВНOЇ КOМПEТEНТНOCТI СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ
Ключові слова:
комунікація, комунікативна компетентність, комунікативні здібності, комунікативні вміння, товариськістьАнотація
Стаття присвячена вивченню проблеми комунікативної компетентності студентів. Розглянуто актуальність вирішення проблеми комунікативної компетентності в освітньому середовищі закладу вищої освіти, проаналізовано результати дослідження, проведеного серед студентів – майбутніх психологів. Метою статті є дослідити комунікативну компетентність студентів-психологів в процесі фахової підготовки. Суть констатуючого експерименту полягала в тому, щоб виявити студентів, які мають найбільш низькі показники рівня сформованості комунікативної компетентності, провести з ними групові та індивідуальні бесіди про важливість ефективного спілкування в професійній діяльності психолога і запропонувати пройти навчання із застосуванням комплексу психологічних технологій, розроблених в ході моделювання процесів формування професійної комунікативної компетентності.
Посилання
Тексти лекцій з дисципліни «Професійно-комунікативна компетентність» Харків : ХНАМГ, 2008. 40 с.
Бутенко Т.О. Активні методи навчання у формуванні комунікативної компетентності студентів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Харків, 2009. № 11. С. 6–9.
Долгова В. И., Мельник Е. В. Эмпатия : монография. М.: Изд-во «Перо», 2014. 185 с.
Жуков Ю.М. Позиции психолога-практика. Введение в практическую социальную психологию / под ред. Ю.М. Жукова. М.: Смысл, 1996. С. 21–35.
Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования. Воронеж, 2003. 480 с.
Кавецький В. Є. Особливості професійного консультування школярів з особливими потребами. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна. 2012. Вип. 19(1). С. 96–103.
Климов Е.А. Пути в профессионализм. Психологический взгляд. учеб. пособие. М., 2003.
Кон И.С. Социологическая психология. Воронеж, 1999. 560 с.
Куницына В.Н. Межличностное общение : учебн. для вузов. СПб.: Питер, 2001. 544 с.
Маркова А.К. Психология профессионализма. М., 1996. 312 с.
Митина Л.М. Психология личностно-профессионального развития субъектов образования. М., 2014. 375 с.
Побірченко Н.А. Консультаційні моделі спілкування в освітологічному просторі. Педагогічний процес: теорія і практика. 2016. Вип. 2. С. 104–107.
Пометун О.І. Теорія і практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О.В. Овчарук. – Київ, 2004. – С. 16–25.
РайгородскийД.Я. Практическая психодиагностика: методики и тесты. Самара, 1998. С. 581.
Rickheit G. Handbook of Communicative Competence. Gottingen: Hubert & Co., 2008. 561 h.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).