СПЕЦИФІКА ПРОЯВУ КОМУНІКАТИВНОГО КОМПОНЕНТУ ГОТОВНОСТІ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ У СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • Мар'яна Вячеславівна Горенко аспірант кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-4895-675X

Ключові слова:

професійна готовність, психологічна готовність до здійснення кар’єри, готовність студентів-психологів, комунікативний компонент, комунікативна компетентність, соціальний інтелект, емпатія

Анотація

 У статті висвітлено теоретичне та емпіричне дослідження особливостей прояву комунікативного компоненту; визначення критеріїв та рівнів сформованості комунікативного компоненту готовності до здійснення професійної кар’єри у студентів-психологів, як майбутніх представників своєї професії.

Проаналізовано основні підходи до вивчення комунікативного компоненту готовності. Визначено критерії оцінки, а саме: соціальний інтелект, комунікативна компетентність та емпатія.

Для досягнення поставленої мети були використані загальнонаукові теоретичних та емпіричні методи та методики, серед яких: теоретичні методи: аналіз, порівняння, систематизація й узагальнення даних з проблеми дослідження; емпіричні методи: спостереження, бесіда, методика «Шкала емоційного відгуку» (автори А. А. Меграбян, М. С. Епштейн), методика «Діагностика комунікативної толерантності» (за В. В. Бойко), методика «Діагностика мотиваційних орієнтацій в міжособистісних комунікаціях» (автори І. Д. Ладанов, В. О. Уразаєва), методика «Соціальний інтелект» (Дж. Гілфорд).

У ході дослідження було виявлено, що серед студентів-психологів є особи, по своїх комунікативних особливостях не відповідають професійним вимогам.

Біографія автора

Мар'яна Вячеславівна Горенко, аспірант кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

аспірант кафедри психології

Уманського державного педагогічного

університету імені Павла Тичини

Посилання

ЛІТЕРАТУРА

Аминов Н. А., Молоканов М. В. Социально-психологические предпосылки специальных способностей школьных психологов. Вопросы психологии. 1992. №1–2. С. 73–83.

Баширов И. Ф. Социальный интеллект как фактор успешности профессиональной деятельности военного психолога : автореф. дис. на здобуття наук. степен. канд. психол. наук. : 19.00.05. Москва, 2006. 23 с.

Власенко Л. В. Социально-психологическое сопровождение академической группы как средство развития культуры общения студентов : автореф. дис. на здобуття наук. степен. канд. психол. наук. : 19.00.05. Москва, 2005. 18 с.

Вольфовська Т.О. Комунікативна компетентність особистості як умова взаєморозуміння та досягнення згоди. Психолого-педагогічна наука і суспільна ідеологія : матеріали методологічного семінару АПН України, 12 листопада 1998 р. К. : Гнозис, 1998. 605 с.

Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта. Психология мышления. М. : Наука, 1968. С. 433–456.

Дуткевич Т. В., Савицька О. В. Вступ до спеціальності: практична психологія : навч. посібник. Кам'янець-Подільський держ. ун-т. Інститут соціальної реабілітації і розвитку дитини. Кафедра психології освіти і управління. Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2005. 208 с.

Ермаков Т. И. Индивидуальное понимание концепта «Я» как ключевая компетентность личности в условиях современного информационнного общества. Научные исследования по социальной и политической психологи : сборник статтей. К. : Миллениум, 2002. Вып. 6 (9). С. 200–207.

Захаров В. П., Хрящева Н. Ю. Социально-психологический тренинг. Л. : Изд-во ЛГУ, 1989. 55 с.

Клюев Е. В. Речевая коммуникация: успешность речевого взаимодействия : учеб. пособие для ун-тов и ин-тов. М. : РИПОЛ КЛАССИК, 2002. 317 с.

Петровская Л. А. Компетентность в общении. Социально-психологический тренинг. М. : МГУ, 1989. 216 с.

Пов’якель Н. І. Психологічна готовність до партнерства і особливості професійної саморегуляції практичного психолога. Психологія : зб. наук. пр. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Вип. 2. К., 1998. С. 103–108.

Холодная М. А. Психология интеллекта: парадоксы исследования. М. : Барс, 1996. С. 369.

Чепелєва Н. В., Пов’якель Н. І. Теоретичне обґрунтування моделі особистості практичного психолога . Психологія : зб. наук. пр. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Вип. 3. К., 1998. С. 35–41.

Чепелєва Н. В., Панок В., Титаренко Т. Особистісна підготовка практикуючого психолога. Основи практичної психології. К. : Либідь, 1999. С. 242–249.

##submission.downloads##

Як цитувати

Горенко, М. В. (2020). СПЕЦИФІКА ПРОЯВУ КОМУНІКАТИВНОГО КОМПОНЕНТУ ГОТОВНОСТІ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ У СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ. Психологічний журнал, (3). вилучено із http://psyj.udpu.edu.ua/article/view/195938

Номер

Розділ

Статті