ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • Лариса Арсеніївна Данилевич доцент кафедри психології, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-2321-4285

Ключові слова:

соціально-психологічна компетентність, студентський вік, соціальна зрілість, соціально-перцептивні здібності, саморозвиток.

Анотація

Стаття присвячена питанням дослідження соціально-психологічної компетентності студентів-психологів та професійно важливих якостей майбутнього психолога. Здійснено припущення, що розвиток соціальної  зрілості та становлення соціально-психологічної компетентності є факторами професійного становлення майбутнього психолога.

Охарактеризовано соціально-психологічну компетентність як інтегральну особистісну якість, яка є необхідною у професійній діяльності майбутнього психолога та є чинником розвитку соціальної зрілості студента. Розглядаються різні підходи до визначення структури соціально-психологічної компетентності. Проаналізовано структуру соціально-перцептивних здібностей та їх роль у професійній діяльності психолога. Узагальнено важливе значення сучасної освіти та психологічної науки щодо розвитку соціально-психологічної компетентності та спрямування майбутнього психолога на самовдосконалення, самореалізацію.

Біографія автора

Лариса Арсеніївна Данилевич, доцент кафедри психології, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат психологічних наук,

доцент кафедри  психології,

Уманський державний педагогічний

університет імені Павла Тичини

Посилання

ЛІТЕРАТУРА

Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін. : Підручник. К. : Либідь, 1999. 536 с.

Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? (теоретико-методологический подход). Высшее образование сегодня. 2006. № 8. С. 21–26.

Лазуренко О. О. До питання щодо розвитку поняття «емоційна компетентність» у психології. Науковий огляд. Київ, 2015. №1 (11). С. 116-123.

Лєпіхова Л. А. Соціально-психологічна компетентність у цілеспрямованій поведінці особистості. Практична психологія та соціальна робота. 2006. № 2. С. 65–69.

Орбан-Лембрик Л. Е. Компетентність особистості як соціально-психологічний феномен. Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ, 2007. Вип. 12. Ч.І.

Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія. Посібник. К. : Академвидав, 2003.

Моргун В. Ф., Тітов І. Г. Основи психологічної діагностики. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К. : Видавничий Дім «Слово», 2009. 464 с.

Маркова А. К. Психология профессионализма. М., 1996. 308 с.

Мартинюк І. А. До проблеми підготовки практичних психологів для роботи у початковій школі. Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. Т.ІV, ч.4. К., 2002. С. 166–169.

Платонов К. К. Структура и развитие личности. М., 1986.

Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи : навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. К. : ТОВ «Філ-студія», 2006.

Равен Д. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / ред. В. И. Белопольский. М. : Когнито-Центр, 2002. 400 с.

Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 15–19.

##submission.downloads##

Як цитувати

Данилевич, Л. А. (2020). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ. Психологічний журнал, (3). вилучено із http://psyj.udpu.edu.ua/article/view/195929

Номер

Розділ

Статті