ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ
Ключові слова:
соціально-психологічна компетентність, студентський вік, соціальна зрілість, соціально-перцептивні здібності, саморозвиток.Анотація
Стаття присвячена питанням дослідження соціально-психологічної компетентності студентів-психологів та професійно важливих якостей майбутнього психолога. Здійснено припущення, що розвиток соціальної зрілості та становлення соціально-психологічної компетентності є факторами професійного становлення майбутнього психолога.
Охарактеризовано соціально-психологічну компетентність як інтегральну особистісну якість, яка є необхідною у професійній діяльності майбутнього психолога та є чинником розвитку соціальної зрілості студента. Розглядаються різні підходи до визначення структури соціально-психологічної компетентності. Проаналізовано структуру соціально-перцептивних здібностей та їх роль у професійній діяльності психолога. Узагальнено важливе значення сучасної освіти та психологічної науки щодо розвитку соціально-психологічної компетентності та спрямування майбутнього психолога на самовдосконалення, самореалізацію.
Посилання
ЛІТЕРАТУРА
Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін. : Підручник. К. : Либідь, 1999. 536 с.
Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? (теоретико-методологический подход). Высшее образование сегодня. 2006. № 8. С. 21–26.
Лазуренко О. О. До питання щодо розвитку поняття «емоційна компетентність» у психології. Науковий огляд. Київ, 2015. №1 (11). С. 116-123.
Лєпіхова Л. А. Соціально-психологічна компетентність у цілеспрямованій поведінці особистості. Практична психологія та соціальна робота. 2006. № 2. С. 65–69.
Орбан-Лембрик Л. Е. Компетентність особистості як соціально-психологічний феномен. Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ, 2007. Вип. 12. Ч.І.
Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія. Посібник. К. : Академвидав, 2003.
Моргун В. Ф., Тітов І. Г. Основи психологічної діагностики. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К. : Видавничий Дім «Слово», 2009. 464 с.
Маркова А. К. Психология профессионализма. М., 1996. 308 с.
Мартинюк І. А. До проблеми підготовки практичних психологів для роботи у початковій школі. Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. Т.ІV, ч.4. К., 2002. С. 166–169.
Платонов К. К. Структура и развитие личности. М., 1986.
Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи : навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. К. : ТОВ «Філ-студія», 2006.
Равен Д. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / ред. В. И. Белопольский. М. : Когнито-Центр, 2002. 400 с.
Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 15–19.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).