ЕМОЦІЙНІ ТА ПОВЕДІНКОВІ СКЛАДОВІ В ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ
Ключові слова:
практична психологія, практичний психолог, особистісний розвиток, психоаналіз, самопізнання, професійна культураАнотація
Стаття є теоретичним та емпіричним дослідженням провідних чинників і особливостей розвитку професійної ідентичності у студентів, що освоюють спеціальність практичного психолога.
Проаналізовано основні підходи до вивчення дійсних тенденцій емоційних і поведінкових властивостей у студентів, які навчаються за спеціальністю Психологія, співвіднесення їх з професійно-адекватною моделлю цих властивостей, а також з природно-динамічними, мотиваційними та рефлексивними особистісними особливостями.
Проведено теоретичний аналіз проблеми адекватності емоційних і поведінкових властивостей особистості загальним завданням людського життя і завданням професійної психологічної діяльності. Показано, що як для загальної життєвої адаптації, так і для професійної діяльності психолога адекватними є не стільки високопозитивні, скільки врівноважені і відповідні характеристикам життєвих і професійних ситуацій емоційні і поведінкові особистісні тенденції.
Підтверджено справедливість тверджень про наявність серед студентів спеціальності Психологія осіб, по своїм емоційним або поведінковим особливостям неадекватних професійним вимогам; про зв'язок емоційних і поведінкових особливостей (тенденцій) з провідними особистісними характеристиками - динамічними, мотиваційно-смисловими і рефлексивними.
Посилання
Абрамова Г.С. Практическая психология. 6-е изд., перераб. и доп. М. : Академический Проект, 2003. 496 с.
Битянова М.Р. Организация психологической работы в школе. Издание 2-е, исправленное. М. : Совершенство, 2007. 298 с.
Бодалев А.А. Вершина в развитии взрослого человека: характеристики и условия достижения. М. : Флинта : Наука, 1998. 168 с.
Бондаренко А.Ф. Психологическая помощь: теория и практика. М. : Изд-во “Института психотерапии”, 2000. 368 с.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості. Харків: Фоліо, 2010. 237 с.
Кісарчук З.Г. Проблема професійної підготовки психологів-консультантів та психотерапевтів. Психологічній службі системи освіти України 20 років: здобутки, проблеми і перспективи. К. : Ніка-Центр, 2012. С. 176-177.
Коломiнський Н.Л. Методологiчнi засади професiйної пiдготовки практичного психолога. Практична психологiя та соцiальна робота. 2003. №4. С. 12-13.
Кочюнас Р. Основы психологического консультирования. / пер. с лит. под ред. В.В.Макарова. М. : Академический проект, 2000. 239 с.
Молоканов М.В., Амінов Н.А. Практична психологія та соціальна робота. 2001. №5. С. 5-15.
Непомнящая Н.И. Становление личности ребенка 6-7 лет. М. : Педагогика, 2001. 160 с.
Осипова А.А. Общая психокоррекция. Учеб. пособие для студ. спец. Вузов. М. : Творческий центр «Сфера», 2001. 508 с.
Панок В. Реформування змісту, форм і методів підготовки практикуючих психологів як нагальна вимога суспільної практики. Проблеми підготовки і підвищення кваліфікації практичних психологів у вищих навчальних закладах. К. : Ніка-Центр, 2012. С. 18-28.
Рибалка В.В. Особистісний підхід як психолого-педагогічний принцип організації профільної та професійної підготовки учнівської молоді. Психологія особистісно орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді: Науково-методичний посібник. Київ, Тернопіль: Підручники і посібники, 2012. С.80-90.
Тарабрина Н.В. Экспериментально-психологическое и биохимическое исследование состояний фрустрации и эмоционального стресса при неврозах: дис.…канд. психол. наук. Л., 2003. – 129 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ з затримкою
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).